torsdag 19 juli 2012

Just alot of awesomness!

Nu var det grymt längesen jag skrev här. Har haft fullt upp. Den senaste veckan har jag haft Christa här på besök. Det har varit galet. Det ärnog lättare att räkna upp vad vi inte gjort. 

Helena kom upp och hälsade på fred-månd, vilket var hur skoj som helst. En fredag som skulle innehålla ett par drinkar, blev en badutflykt, som blev en båttur, som ledde till att vi spenderade natten på en liten ö utanför Värmdö. Jag fann mig själv springa runt barfota i sommarnatten på en liten ö i Skärgården, klädd i en klänning, samt utrustade med en kniv i handen. Kniven var till för att fixa ved till en brasa, Det var en ganska surreal situation, men galet härlig känsla. Verkligen. Otroligt härligt. Såklart tillförde jag inte så mycket mer än bärhjälp, killarna fixade resten. Christa och Helena hade somnat på en klippa. Efter en stund fick vi igång brasan och vi drack vin och käkade inlagda persikor. Frammot 4tiden började vi bli hungriga och en av killarna bestämde sig för att tillaga fisken som vi hade tagit med oss. Den grillades på något vänster med hjälp av elden, pinnar och stenar. Jag kan fortfarande inte förstå att jag, JAG, faktiskt smakade på den, tillsammans med lite rödvin i gryningen. Haha, jag ber om ursäkt såhär i förhand för att jag kommer att prata om denna kvällen/natten forever, den var så jäkla grym och faktiskt lite av en dröm. Hela situationen, känslan, stämningen. TUSEN tack för den upplevelsen. 

Lördag morgon kom vi hem till lägenheten vid 10 på förmiddagen, efter en natt med noll sömn, somnade vi allihopa ett bra tag, för att sedan vakna upp och ta en promenad, käka lite och sedan fräscha till sig lite och åka ut till Värmdö igen, för att festa lite till med samma människor plus ett härligt gäng till. Lyckad kväll, sen natt, tidig morgon, sov hela dagen. Bra kväll liksom. 

Söndag, somsagt, vaknade till liv vid 3-4tiden, mötte upp Helena o Christa i stan eftersom de hade orkat  sig iväg lite tidigare. Vi drog till Vapiano och käkade en mycket god pizza, vandrade runt lite och åkte sedan till Hemmakväll och köpte massor av godis. Sedan var det VÄNNER som gällde. Hela kvällen.

Måndag var dagen då jag var tvungen att jobba litegranna och dagen då Helena åkte hem. Efter jag slutat drog vi till en park o mötte upp Nora o Jessica, tjötade ett tag och sedan drog vi oss hemåt. Fint väder som det var, bestämde vi oss för att gå ut och ta en drink. Detta berömda uttryck. Mhm, vi säger så. Det räcker väl att jag säger att Christa inte hade följe med mig till jobbet dagen efter, utan sov fram till kl 13.

Tisdag betyder Allsång på Skansen och vi var redo att ta oss dit. Bortsett från att det haglade halva dagen och regnade, kändes det som att det skulle bli en bra kväll. Vi mötte upp Malin efter jag slutat och vi drog allihopa till Skansen. Sjukt mysigt och rätt som det var, SOL och BLÅ himmel. Väldigt svenskt och idylliskt, mycket vackert att vandra runt i både djurparken och i de andra delarna. Sedan fick vi ses Allsången, som också var kul att se live, aldrig gjort det innan :) Vuxenpoäng, 
"Barra Pa PISH". 

Onsdag. Efter jag slutat jobba, lunchade vi på kajen i underbart väder, sedan tog vid färjan ut till Djurgården. Vi bestämde oss för en promenad. VI hittade en park, klättrade in i ett träd, hittade en trädgård, gick in på en stig, gick lite vilse, hittade massor av blåbär, myggor och myror gjorde att vi försökte hitta tillbaka. Utmed vägen köpte vi glass och njöt av det UNDERBARA vädret. Resultatet blev en cirka 2-3h lång promenad. Klättrade också på häststatyer. Sjukt bra. Klockan 22 på kvällen bestämde vi oss för att kolla kryssningar. Jajjamensan, dagskryssning Stockholm-Mariehamn, 19kr per person. Deal. 

Torsdag, upp 05.30. Letade oss till färjeterminalen och kom på båten. Klarblå himmel och strålande solsken. Fick åka igenom hela skärgården och bara njuta. Så vackert. Underbart. Vi träffade två coola reggaesnubbar som vi snackade med halva ditresan, på hemvägen roade vi oss med mat och lite cider, galna hopp och så vidare. Mycket bra dag, som vi avslutade med bbq i parken med Melina och hennes kompis. Nu är denna dagen verkligen "about to end" och VÄNNER rullar på dvdn.

SO FAR, SO GOOD. 




















ONE LOVE
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar