onsdag 12 maj 2010

Sverige Sverige Sverige

Idag var det knappt kallt alls!
Ca 5grader. Strålande solsken och allmänt underbart!
Eller inte riktigt så var det ju. Här försäker man vara positiv. Men i detta fallet tror jag att det är svårt att övertyga er. Faktiskt.
Men 5grader varmt (kallt) och spö-regn hela dagen. Det är underbart att vara brevbärare!
Shorts o tröja som på moppen ovan. Härligt. Sedan in för att käka lite lunch och sedan ut igen. Med Cykeln! Och då öste regnet ner ännu mer. Men men. Sånt är livet. Det värsta som kan hända är väl att jag skulle bli sjuk. Och värre än så kan de ju knappast bli! =)
Positiva Jossan är i farten. Satt mest o skrattade åt hela händelsen på cykeln idag.
Händerna var så kalla att jag knappt kunde rör på dem. Håret var genomblött och jag hade nog nästan kunnat jämföras med en levande dränkt katt. Typ iallafall. Mascara i hela ansiktet. (Den blev inte långvarig) Tack för att det finns vattenlöslig mascara så att den försvinner och inte kladdar iallafall.
Men iallafall. Nu känner man sig hemma igen:
Genom-grå himmel. Rå-kallt. Regn. Mer regn.
LJUVA SVERIGE!
Längtar knappt alls tillbaka! 
Jag älskar regn. Och kyla. Det är så mysigt!
Nu ska jag kila igen.

Men njut av denna vackra man.
Jag tror att orden var något i stil med.
"DU måste ta ett kort på mig sen när jag har rufsat till håret och tagit ut skägget. Därefter ska du skicka en bild till din pappa och säga: Detta är min nya pojkvän!" 
Que Guapoooooo!

Ciaooo bellos.

HAKUNA MATATA
PURA VIDA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar