tisdag 23 februari 2010

Parrita, Dominical & "Heaven"

Tjohopp igen!

Lordag
Haft en kanooonhelg, som vanligt!
I lordags drog jag, Cissi, Helena & Christa till Parrita, en liten stad typ 30min fran Quepos. Marcos korde och vi motte upp Lina dar! Dar var det typ som att komma till "kraftfestivalen" hemma i Falkenberg. Riktigt mysigt! Massa karuseller, massa olika sma talt med mat, sockervadd. Ol-talt och ett stooooort "disco" talt med konsert. Mycket trevligt! Vi akte karuseller o kaka sockervadd. Kande som som barn pa nytt! =) Blire def ett besok pa liseberg i sommar! haha!

 
  
 

Partchicks in Parrita

Sondag

Borjade som vanligt. Promenad, frukost & sedan vidare till jobbet. Pa jobbet vr det verkligen NOLL folk. Jag o Johnny satt och spelade kort till typ 1tiden.. Sedan fragade Alex om jag ville folja med honom, gecko, michael och 2 amerikanare till Dominical och surfa! Javisst! Faaaen va skoj!
Forst akte vi till ett vattenfall och badade o hoppade lite med hjalp av en tarzan-sak och sa. Det var skojjsigt! Sedan bar det ner till stranden for att surfa! Och redan innan jag gick i vattnet sag jag att vagorna var enorma! Jag bara, Alex.. Jag vet inte om detta ar en bra ide.. Vagorna ar stora! han bara det ar klaaaaaaaart du klarar, kom nu. Det tog mig nog 15min bara att komma ut forbi brytnings-linjen. Vagorna var enorma. Nar jag val satt darute sa sa en av killarna som jga inte kommer ihag namnet pa. (SKAMS) for de ar sjukt trevliga! Sa att jag sag livradd ut. JOTACK, det ar jag med, svarade jag skrattande. Och sen hander det. Igen. Det som inte gar att beskriva.. Jag ligger pa bradan o paddlar ut som faan for en baota vag ar pa ingang. Paddla, paddla, padlla. Men icke. Jag ligger pa bradan och kollar upp. 1,5 - 2m upp ser jag vitt skum. Jag tankte NEEEJ, detta ar slutet-. jag kanner hur jag aker med vagensbrytning hela vagen och ner i vattnet och under, precis som vagen ror sig. Och jag tankte verkligen att, nu dor jag! Men ratt som det var slappnade jag bara av o tankte de har kommer bli bra. Och vips var jag uppe. Americanaren hade sett mitt "fall" och var precis bredvid mig nar jag kom upp. Han tankte samma sak som jag; Shitttttt... dar har kan ga illa och han hade sett mig mitt i vagen bara kastas med. Haha. Han tog hand om mig o lugnade mig och sa att jag nog inte riktigt var redo for detta. Jag bara NEJ jag tror inte det heller. haha. Jag spenderade resten av tiden i det vita skummet. haha. Efter detta drog vi upp och tog en smoothie pa resturangen som lag vid stranden. Jattemysigt!
Sedan en 40min i bil hem. En halv-dag med bara killar och fykatten vad jag gillar att umgas med killar. De ar SAAA mkt lattare att umgas med. Dessa ar sa avslappnade och genomskona. Hade en grymt lyckad eftermiddag/kvall! 
Bilder kommer en annan dag =)

Mandag

Dagen har spenderats mitt ute i ingenstans. har badat o plaskat i vattenfall, gatt over hang-bro osv. haft en kanooon dag och upplevt riktiga Costa Rica, med en kompis till Karla.. Han ordnar turer dit ut opch han  fragade om jag ville folja me gratis, han skulle ut med ett par fran NY och en annan kompis. Det var sa fruktansvaaaart vackert att jag bara ville doo! Ska ladda upp bilder darifran med! Men nu ska jag dra mig till gymmet.. Aven om jag INTE kanner for det idag! Maste tvinga mig till det! Inga laterier har inte! 

PURA VIDAAAAAAAAAA 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar