tisdag 11 september 2012

Awesomeness, simple as that.

Jaha, så vad händer i livet. 
Det vanliga skulle jag väl vilja säga. Och det funkar ju bra att säga. Jobbet går som på rääääääls, fortfarande sjukt roligt! Igår hade vi vinprovning, väldigt intressant. Fick smaka 4 vita och 4 röda. Bland annat ett rött som smakade "gammal blöt lädersadel" och ja, det är sant. Haha, väldigt intressant smak. Jag kopplar ju det till något bra och det var faktiskt gott, även om det låter väldigt skumt. I vartfall var det väldigt skoj!
Den 7e november kommer jag att gå på en dagskurs i grundteknik för bararbete. Ska bli sjukt roligt, ÄNTLIGEN ska jag få lära mig från grunden hur man arbetar bakom en bar och så vidare. Och den utbildningen betalar jobbet. Det är så roligt att det verkligen finns möjlighet att utvecklas om man vill och att det går så fort. Längtar som fasiken tills november. (Sorry, men det gör jag). 

I helgen har jag faktiskt varit ledig en del. Torsdag, fredag och söndag. I fredags var det KAPTEN RÖD på Gröna Lund. Jag finner inga ord för hur otroligt bäst han är. Han levererar till 110% och hans texter går rakt in i hjärtat. Man blir liksom glad, samtidigt som man ryser. Lyckorus till max, längtar tills nästa gång han kommer till Estocholmo. 

I torsdags var jag och Malin ute på galenskaper. Började att träffa Vapiano-kompisarna på After, sedan drog vi vidare och jag vet inte varför och hur, (kan ha varit alkoholen som liksom bara åkte med) men vi hamnade på Soap Bar och sedan Spy Bar. Not my cup of tea om man säger så, men vi hade roligt!

Häromdagen droh jag o Malin ut och "modellade" lite. Det var fantastiskt roligt, men kan ju säga att av 250 bilder, blev det väl typ 10 som blev bra. Haha, men roligt hade vi och det var ju det som var huvudsaken! Här kommer lite bilder.









Fredag, Kapten Röd.

Alex, Rickard, Jonas, Linnea, Malin



Ribbit Boom Band

KAPTEN RÖD



Sådär, bildbomb deluxe idag.

Nu ska jag ut och powerwalka en lång promenad. Ledig idag med, inte fel alls. 


Njut av en grym låt av Svenska Akademin sålänge, för det tänker jag!


ONE LOVE 
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar