söndag 2 september 2012

Thats it.

Man tror man känner någon. Man tror man har en djup, meningsfull relation till någon. En vänskap så stark att ingenting kan komma emellan. Ett litet, obetydligt snedsteg och allting kastas bort? Hur är det möjligt? Det kanske inte var så bra som jag trodde. 
Jag borde bara skaka av mig det, det verkar ju så lätt. Inte för mig, men, somsagt, jag är ju ganska blåögd, lite för blåögd, tyvärr. Tyvärr, uppenbarligen, antagligen, vet inte vilket ord som passar, take a pick. Är det inte tillåtet att göra fel? Eller att ta fel beslut? Jo, vet ni vad, det är faktiskt det. Det är mänskligt. Ångrar sig? Vad spelar det för roll, man kan ju inte göra det ogjort och efter allt, vet jag nu inte längre om jag ångrar mig. Jag står ju med facit, beviset på hur meningsfull en vänskap kunde vara i min hand just nu. Tråkigt, men sant. 

After all, jag är bara människa. En människa som i hela mitt liv tänkt på andra, varit snäll mot alla, tagit skit från en otrolig mängd människor, just på grund av att jag är snäll. Nu är det slut med det, för vet ni vad? I slutändan, får jag inte tillbaka ett jota. True story.
Besviken.

Idag har jag haft min första lediga dag på tio dagaaaaaar, helt fantastiskt underbart. Jag sov ut till halv 12 (ja, det är sant) sedan spenderade jag några timmar i soffan med frukost och filmen "Cool Runnings", helt underbart rolig film. En komedi som handlar om jamaicaner som bildar ett bobsled lag och åker till vinter-OS. Helt underbar! Därefter tog jag en sväng ner till stan och mötte upp Celine och hennes mor, vi tittade i lite affärer och drog oss sedan ner mot gamla stan, där vi mötte Emelie. Blev en mys-fika, (lunch för mig) tills Celine och hennes mor skulle hem. Då yrade jag och Emelie runt lite och drog sedan och kollade på bio, Snabba Cash II, väldigt förvirrande film. Det måste ju komma en trea. Annars blir jag knasig. 

Funny story, en före detta jobbar kompis skrev just till mig. Tydligen var jag med i ett reklamblad. Fahléns surfshop i Varberg. Knappt otippat. Hon skickade en bild och, mycket riktigt där var jag. Åååh HARREGUD. Hahaha, hon skulle skicka upp reklambladet, lägger in det är då. Galet roligt. Det var ifrån förra sommaren när vi testade SUP (StandUpPaddle). 

Det har vart en bra dag.







ONE LOVE 
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar