fredag 2 mars 2012

Livin' the good life, No stress!

När vi kommer hem, undvik frågan "Vad har ni gjort?" - Helt enkelt av den anledningen att ni kommer bli fruktansvärt besvikna av svaret. Då svaret kommer att bli någonting i stil med: Solat, ätit och sovit. 
"Ni har vart i DUBAI och bara sovit?"
"Eh, ja?"

Jobbar man i snitt 12 per dygn, samt tränar och försöker att vara 23år, så ska ni veta att en sådan semester är väldigt välbehövlig. Nora, som även hon jobbar heltid, pluggar också på heltid, samt tränar och försöker att vara 23år. 

Fan vad vi är lata och ni ANAR inte hur skönt det är att vara såhär lat. Det är underbart! Solbrännan sitter snart som en smäck och man har äntligen fått tillbaka livsgnistan! Okey, det var ett lite brutalt uttalande, men ta det med en nypa salt. 
Dubai levererar, även om vi mest är på stranden och hotellrummet. Men det är en fascinerande stad på många sätt. 
Det ägigaste av allt är att poliserna här cruisar runt i fräscha BMWs. Och på tal om bilar, det är helt SJUKT, jag skojar inte, HELT SJUKT, vilka bilar folket har här. Deras fulaste bilar är typ standard hemma. Det är mercedes efter mercedes, bmw efter bmw, mustanger hit och dit, ferraris, porches, cryslers, hummrar, lamborghinis. ÖVERALLT. Och nu snackar vi inte om old editions, vi snackar de nyaste fräschaste bilarna ever. Kan inte sluta tappa hakan varje gång, fast and the furious varje dag liksom. Och jag brukar ju inte vara speciellt intresserad av bilar. Får jag frågan "Vad kör du för bil?" svarar jag ofta "Den är röd och liten". Så intresserad är jag egentligen. 

Dagen har spenderats på stranden, läsandes och sovandes i solen. Nora ligger och skrattar, gråter om vartannat till sin bok, jag ligger djupt koncentrerad i min Bobban bok. Väldigt intressant. Vi skulle idag tagit en sväng ner till Burj Khalifa, men insåg att det är fredag, vilket är den muslimska söndagen. Det i sin tur betyder ju sälvklart att allting är stängt. Typiskt. 

Häromdagen var vi och kollade in en mycket vacker moské, Jumeriah Grand Mosque, mäktiga byggnader, dessutom mycket vackra! Nora har sedan start älskat bönerna som hörs över hela staden cirka fem gånger om dagen, jag har sakta men säkert också lärt mig att gilla dem väldigt mycket. Det är så annorlunda, så unika på något sätt. Fint. Även om jag inte är intresserad av vad dem säger, men ändå. Fint liksom.  

Nu ska vi lyfta våra arslen och gå och köpa lite gottgott och sedan kolla på film. SÅ får det bli. Här kan man ju inte bara sitta och sitta! 



Denhär tänkte jag forsla till Sverige, någon som är på en raggarsväng i sommar? ;) 

Senaste och förmodligen enda inköpet på denna resa. SÅ VÄRT! 




Hakuna Matata
ONE LOVE! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar