måndag 7 maj 2012

Fabulous Sunday

Vilken bra dag. Vilken himla, himla fin dag. Bästa söndagen på länge! (med tanke på att jag antingen jobbar eller är bakis). Sorgligt, men sant. Men i lördagskväll, spenderade vi kvällen med godis och film och sovande i soffan. Jobbade brunch på dagen i lördags, vilket var väldigt segt, då vi var ute fredag. MEN, summan av kardemumman var som såhär:

Nora som alltsomoftast slaggar på min soffa, vaknade, liksom jag vid 9tiden. Det var då mycket oklart vad som skulle hända. Det ända vi visste, var att Elin, Noras storasyster, befann sig på svensk mark och i Stockholm. Allting löser sig väldigt snabbt, vi åker till Elin, som befinner sig hos sina kompisar. I den, jag vill säga fetaste, lägenheten jag faktiskt sett. Jag menar, vem har konstgräs i vardagsrummet (inkl parasoll), i en takvåning, i centrala Stockholm. Den var fan fabulous, grabbarna likaså. Vi skrattade så magen började göra lite ont. 
Efter ett tag var det dags för lägenhetsvisning runt söder. Vi hann med att kolla på fyra olika, galet fina lägenheter, med lägen som heter duga. Vi hann också med en lunch på Medis, det blev lite grekiskt. Falafel, massa tzatsiki, solsken, ja det var FABULOUS, helt enkelt. Sedan var det av ut  till Dalarö för att hälsa på Noras och Elins morföräldrar. Det resulterade i en HELT fantastiskt middag, potatisgratängen var faktiskt den bästa jag någonsin ätit, jag har receptet, så det ska allt testas! Jag och Nora, hurtiga som vi är, (försöker vara) tog oss en promenad neråt hamnen och fick utsikt över en liten del av den södra skärgården. Vackert så bara den. 
Ingenting slår havet och västkusten, men detta får en värdig andraplats. Fysjuttan vad vackert. Förstår vad alla säger när de pratar om Skärgården. Fabulous!




Högt hopp, resulterar i en katastrofal landning...







Nu ska jag strax promenera till jobbet. 
Efter idag väntar en hel veckas stängning. Fett otagg på det. 

ONE LOVE
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar