torsdag 24 maj 2012

Run Forest, Run!

Då har det gått ett tag sedan jag skrev sist, men det händer inte så mycket här, som vanligt!
Jag har fått en genialisk idé för mig, har börjat springa. Som ni vet så är jag ju inte "the sharpest knife" och börjar alltså inte lugnt och stilla med att springa utan jag kör på som om jag har sprungit hela vintern. Vilket jag inte har. Men jag måste erkänna att det är nice med konstant träningsvärk. Denna veckan har jag hunnit med tre löprundor, 5,9km - 6,9km - 5,5km, är ganska nöjd med dem resultaten. Jag har även varit på ett dans Fuego-pass och skakat rumpan. Man är aldrig så slut efter någonting som efter ett sånt pass, men det är så rooooooliiiiigt. Man vill bara dansa hela dagarna! 

Annars skiner solen och allting är rätt bra sommaren är här, man börjar få tillbaka lite färg och ja, vad mer kan man önska. Jo, man kan önska sig en stabil ekonomi och en egen lägenhet. En pojkvän kanske? Äsch, detaljer. Jag har det bra och jag klarar mig (uppenbarligen) bäst utan någon som helst ekonomi OCH pojkvän, boende har jag ju och ett ganska okey sådant också, faktiskt. 

Jag har legat i parkerna här omkring och solat den senaste veckan och det är ju bara helt underbart. MEN jag måste verkligen säga att jag föredrar sand, doften av hav och tång, ljudet av vågorna. JA, jag erkänner att sand kan vara jobbigt att få med sig överallt, men inte i närheten av så jobbigt som det är att gräset hela tiden kliar, myror och diverse äckliga kryp kommer och klättrar på en. NÄE, där drar jag en KLAR och TYDLIG gräns. Havet, stranden, OSLAGBART utan tvekan! 
Men vackert som bara den är här, verkligen. Varje dag går jag runt och tänker på hur fint här är. 










Dethär är faktiskt inte alls fyskam att promenera i. Helt underbart faktiskt. Kunde lika gärna promenerat hemma vid Ätran.

Ikväll är jag bjuden på vinprovning. Det ska bli väldigt spännande, har bara varit på en vinprovning i hela mitt liv och det var ganska luddigt alltihop, då var jag inte heller megaintresserad av viner. Nu tycker jag att det ska bli riktigt skoj och intressant att lära mig litegranna. Får se hur bra "jag och mitt peace-märke" passar in. Haha. 

Nähe, det var väl dags att slänga på bikinin och ut o pressa lite...? Tvätta måste jag också göra. Uuuuusch! Tråkigt, men det måste göras! 

ONE LOVE
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar