måndag 26 april 2010

Musik-beroende & Träningsvärk & Spontanitet? Jatack!

För det är precis vad jag är och har! Haha
Har märkt nu det senaste.. Eller sen jag kom. Att jag är fruktansvätr beroende av min musik.. Musiken som jag har fått från Las Gemelas. Reggae & Reggae roots samt old-school hiphop & Reggaeton. 
Åh. Jag älskar den musiken. Den gör mig så otroligt glad och avslappnad. Men också samtidigt ledsen. För jag vill verkligen åka tillbaka! 

Jahopp. Och idag var det dags för premiär-turen på distrikt 32A med postcykeln för min del. Så jäkla skönt att börja rör lite på sig igen alltså. Plus att jag började dagen med en promenad innan frukost. 
Jag chillade verkligen gärnet på jobbet. Kände mig inte stressad över huvudtaget. Och allting gick jättebra. Kom inte iväg först och kom in bland de sista. Men och? Egentligen. Cykeln välte utanför ett lägenhetshus.. Skönt att det inte blåste mer för då hade nog hela falkenberg fått reklam. Men de va ingen fara me de. Inte ens panik från min sida. Jag bara ställde mig o glodde på cykeln där den låg och funderade på hur jag skulle göra för att så lite reklam som möjligt skulle blåsa runt. Haha. Så inte jag! Träffade massa folk på rundan med som var glada att se mig igen! Mycket trevlig runda i vår-vädret.
Efter jobbet blev det en trevlig fika med Frida.

Nu ikväll gjorde jag ett spontanryck. Inte likt mig. Nora frågade om jag behövde slinga håret. Vilket jag egentligen behöver men insåg rätt fort att mitt hår typ kommer ramla av om jag gör det! Iallafall så åkte jag hem till Nora och hjälpte henne slinga sitt hår. Och fykatten vad vi har garvat. Hela kvällen har vi fan asflabbat. Sjukt skoj. Inte visste jag att de va så skoj att slinga/tvätta ur håret. Det där skulle man göra oftare! Fan va underbart roligt att snacka gamla minnen! Och dessutom lyckas vi vrida och vända på de mesta och måla upp bilder i våra huvuden.. Vilket i sin tur resulterar i ett fan-jag-kissar-på-mig-skratt-anfall. Sjukt bra kväll! Mer sånna tycker jag!

Nu är det väl dags att ta en lur. Innan det är dags för hårda tag igen. Jobba jobba. Livet är hårt.
Men jag har min morot och den kommer jag gnaga på i 8mån senare!


PURA VIDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar