tisdag 15 november 2011

Full speed

Jag är väldigt dålig på att skriva nu förtiden, men jag har helt enkelt för mig saker hela tiden. Fikar, jobbar på mina två jobb, tränar. Jag och Nora har köpt kort på Friskis & Svettis, vilket är väldigt roligt. Dansat Afro och Fuego, samt vanliga dans-pass. Galet roligt med Afro och Fuego.

Somsagt, full rulle.

Jag trivs kanonbra och njuter av att går till jobbet varje gång. Inte för att det har kännts dåligt att gå till jobbet hemma, men det känns verkligen nu som att jag är på rätt väg. Att jag påbörjat någonting som går i rätt riktning. Allting börjar liksom falla på plats. Har kommit igång med träningen igen, dock annorlunda från innan. Mycket dans och gym är det som gäller. Ska försöka börja med dancehall, hade vart grymt roligt, ska kolla på det i veckan. Vi har haft personalfest på jobbet också, mycket trevligt. Det är svårt som ny att liksom "komma in i gänget", men det går bättre och böttre för varje dag, man tar liksom för sig mer och mer, ju säkrare man känner sig. Ett riktigt gott gäng är det som jobbar på Vapiano och det kommer att bli kanonbra!

På Hotel Mornington hjälper jag till med frukostbuffén och ser till att det är påfyllt, rent och snyggt. Och dessutom får jag hotellfrukost på det, bara den saken gör att det är värt att gå upp tidigt! Dessutom trivs jag kanoners där också!

Att bo hos Helmer och Elisabeth går jättebra (tycker jag) och jag hoppas det dom tycker det också! De är galet goa! Uppskattar detta till 110 %. Dagarna flyger iväg och den senaste veckan har jag jobbat galet mycket, 49h. Mer än heltid (inkluderat båda jobben). Utöver det har jag tränat en del. Igår var pappa här över en lunch, så fick träffat honom, mycket trevligt. Fick också födelsedagspresent av mamma, pappa, mormor, morfar och farmor. TUSEN TACK! Ni är bästast i hela världen!

Vad händer mer? Näe, jag njuter av livet, jobbet och är allmänt happy. Jag och Nora tränar, jobbar och smider planer, vi får se om de blir verklighet eller icke. Never know, men vi brukar lösa det mesta.

Snart kommer Amanda, Cosi och Aaron hit, GUD vad jag längtar! Ska bli underbart att träffa lill-plutten igen, självklart syrran och Cosi också!

Idag har jag min 3:e helt lediga dag, sedan jag kom hit. Galet. Har varit ute och promenerat en sväng och vädret är helt underbart, friskt, kallt och soligt. Så vackert. Senare ska jag in till stan och träffa Mathilda, för att sedan dra till Friskis och Dans Fuego. Galet skoj.

Life's gooooooood, no no no, Life's GREAT!




Hakuna Matata
ONE LOVE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar