fredag 4 november 2011

Work n Gym

Då har man testat på att jobba på hotel också. Jobbade igår mellan 06 och 13.30. Verkligen ett lättskött jobb, stå i frukostbuffén, plocka lite disk, fylla på med mat och se till att allt såg fräscht ut. Väldigt trevligt jobb, dessutom en hotellfrukost på det. INTE helt fel! 

Igår efter jobbet var jag så trött att jag mest ville gå och dö, men det var det inte frågan om. Vilade lite, käkade lite och sedan var det dags för Tuben mot Hornstull och Friskis&Svettis med Nora. Vi började med att vandra runt och tycka att det var allmänt läskigt. Tanken på att koordinera armar och ben, framför och bland folk, är väldigt skrämmande. Dock var det lätt det roligaste träningspasset jag gjort. Jag menar, dansa runt till musik, blandat med grundstyrka och typ 30 personer till, hur tråkigt kan det bli? Skrattar man inte åt sig själv så skrattar man åt andra. Koordination? Äh, hoppa runt och ha kul bara! Funkar minst lika bra, och svettig, det blir man! Dessutom att man har en tränare med årets kulmage, gör saken inte mindre rolig. Han var jättebra, inte det, utan bara saken att man inte kopplar ihop en friskistränare med kulmage. Blir till att köpa ett träningskort, fan vad det ska gymmas, dansas och tränas då! 

Nu blir det strax att dra sig mot centrum, ska träffa Calle och dricka kaffe, samt tjöta massor! Sedan börjar jag jobba klockan 17 idag. Fredag, betyder stängning kl 24. Woopidoop! 

One Love
Hakuna Matata


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar