fredag 13 november 2009

Surfing & Playa

Jaha ja. Da har ytterligare ett par dagar gatt. Livet leker vidare. I onsdags var vi pa en battur, skulle sett delfiner, men de va val min vanliga tur/ottur, sa de gicdk inge vidare och Johanna var sjo-sjuk. Pa slutet borjade det regna, men vi fick turen gratis och maten var jattegod, sa har inte mkt att klaga pa! Man borjar ju fa lite kontakter bland lokal befolkningen nu. Det ar inte helt fel alltsa! Ska forsoka orka vanta pa att denna filmen ska laddas upp, fran batturen. Pura Vida



Ionsdags var det ladies night pa Bambu Jam, debut for Karro pa vart stammis-stalle. Det blev en mycket lyckad kvall, som avslutades med efterfest till 4-5 hemma hos Dennis. Jag, Karro, Johanna, Dennis, "truckerkepsen" och "kusinen" satt dar och tjotade, de va trevligt. Vi har verkligen lyckats ta kontakt med de varsta killganget i Quepos, enligt alla man snackat med. Det ar de som syns, hors och ser bra ut, men de som behandlar tjejer som leksaker. Verkligen. Nu ska jag inte dra alla over en kant, jag pratar ju bara om en av dem. Man i Costa Rica ar inte uppfostrade att respektera tjejer och det marks. Det har en av localsen sagt erkt ut. Det ar inte pahittat, det ar fakta! Och igar, fick jag bevis pa ren javla svinighet. Sa nu ar man pa krigsstigen. Haha. Igar var droppen. NO MAS. Dom vet precis vad de ska saga, va de ska gora for att fa en tjejs uppmarksamhet, men sen, ar det inte vart ett skit. Kommer med all sakerhet att bli nagra spannande dagar framover.. Igar surfade jag igen, med Cosi o "Kusinen" (Dennis kusin). Det var sjukt skoj och jag borjar ta mig upp riktigt bra, dock maste jag ova upp mina armmuskler. De klarar nite riktigt att paddla o fanga vagen. Sjukt strangt! Men fruktansvart skoj! Ikvall bilr det utgang, Johanna lamnar oss i morgon, for att resa mot Guatemala. Men hon o hennes tva kompisar kommer tillbaka innan nyar, sa da blir de storfest! Kommer bli fruktansvart skoj! Sa ikvll, ska vi fira min fodelsedag (som ar pa mandag) och avskedsfest for Johanna. Det blir middag pa "El Avion" en resturang som ligger typ pa toppen av berget, innan man aker nerat mot Manuel Antonio. Sjukt fin utsikt daruppe! Dock gick de upp for oss innan tt de kommer att vara morkt nar vi kommer dit. HAHA. So what, Pura Vida. Haha.



Battur och vart nya tecken, betyder bra vag!



Ja, jo, dethar ar mina vanner det. BONITAS!



Karla och Oscar =)



Pura Vida! =)



Parque National, Manuel Antonio


PURA VIDA AMIGOS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar