torsdag 23 februari 2012

From Russia (Ukraine) with love, same same. HEHEHE

Ja men kolla häääär. 

Då sitter man i ett land jag aldrig någonsin trodde att jag skulle besöka. 
Ukraina, Kiev. Säga vad man vill, men billig sprit, det är bara förnamnet. Köpte 1l Captain Morgan (också känd som Kapten Morgon i vissa kretsar) för cirka 96 sek. Nora investerade i 2l vodka, för drygt 200 sek. Helt okey. Förövrigt efter en mycket skakig flygresa och en mycket nojjig Nora, gick allting bra, so far. En rolig incident på Arlanda vare när vi sitter vid gaten, helt plötsligt står det på skärmen "gå till gate" varpå Nora flyger upp och bara Va? Vart ska vi? Killen som står vid disken kollar på Nora och säger lugnt, precis som jag, att "lugn, ni är vid gaten, det är ingen fara" Nora skrattar till lite obekvämt och säger "HEHEHE, de va inget."
Sedan var det min tur att vara nojjig. Nora sitter och säger att det bara är ryska flyg som kraschar, att det här planet ser ut att vara ifrån 70talet (vilket det i och för sig gjorde) och så vidare. Jag är minst sagt mycket obekväm med flygningar och Noras snack gjorde inte saken mycket roligare, dessutom somnade hon typ innan vi startat. Bra stöd. MEN efter en lite skumpig flygtur, med flygvärdinnor som inte pratade engelska, samt en MYCKET stabil landning trots snöstorm, är vi iallafall i Ukraina nu. Kiev. 

Kievs flygplats kan nog förövrigt vara den tattigaste jag någonsin sett. Den stinker rök och har en ytterst otrevlig toalett som av okänd anledning har en vattenkokare vid vattenkranen. 
Människorna ser väldigt ryska ut. Den ryska stereotypen för mig är, bleka, översminkade, samt bär päls. Och det är spännande hur rätt man kan ha. 
Nora har bevisat för mig att hon faktiskt innehar en del fördomar, fast mest på skämt. Jag är nog dock en av de få som har hört dessa. "Ryssjävlar" är ett vanligt förekommande uttryck från hennes sida. Man kan väl säga som så, att östeuropa inte är något vi gärna vill åka till. Inga good vibes liksom. Vi lämnar resten osagt. Som sagt, ta det mesta vi säger och skriver med en nypa salt, eventuellt lite citron och en shot tequila. HE HE HE. 

Nog om det. Vi mår bra so far i detta ryss-land. 
Nästa stopp: Förenade Arabemiraten och DUBAI!





Tjarrråååå

One Love 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar