torsdag 16 februari 2012

I'm a wimp

Jag har blivit så mesig. Särskilt när det gäller att åka bil och buss. Framförallt. När det är sånthär väglag och dessutom snöar och blåser. 
När jag kom in på bussen idag och skulle åka över Västerbron, var det första jag kollade efter typ sådana hammare, som man kan slå ut fönstren med vid nödfall. Jag tänkte liksom OM bussen skulle flippa runt och ramla ner i vattnet. HAHA, helt sjukt. Ofta jag skulle ens överleva fallet ner till vattnet och ofta jag inte skulle frysa ihjäl innan jag ens hunnit tänka på hammare. Och om jag väl kommer upp? Lär jag ju frysa ihjäl innan jag kommer iland. Hahaha, helt sinnes. 

Vilka tankar man kan ha. 

Nu ska jag starx prata med Adonay o gänget borta i Costa Rica, på Las Gemelas o på stranden. FAN i helsikke vad de fattas mig. jag tog med datorn ut och visade hur mycket snö det var där ute, Adonay tog datorn och visade stranden. Min älskade strand, älskade, älskade Manuel Antonio. Det gör ont i mig, vad jag saknar det. Samtidigt som jag trivs så sjukt bra här i Stockholm. Det bästa hade helt klart varit om jag kunde bo halva året här, halva året där. Men det är nog inte möjligt att få ett jobb som tillåter det. 

Väl där är det ingen konst att jobba så att det går runt. Hyran är ju en tiondel av vad den är här, likaså mat och dryck. Menmen. Jag får hålla ut. För i December, då ska jag, på något vänster, ta mig tillbaka. Hur har jag inte kommit på, men det kommer att ske. I sällskap med min syster, Aaron och Cosi, samt Nora. Just wait'n'see. 

Har fått lite mera koll på min ekonomi idag, har lagt upp utgifter, tagit bort de som är onödiga och de jag kommer få leva på i februari, kommer inte att komma som en chock. Det här ska gå kanonbra. 
Det tar ju lite tid att starta om på nytt. Men jag är lite för otålig av mig! Inge bra egenskap. Anar att det kan komma från mor min. 


Här kommer lite härliga minnen
Johnny & Adonay

Judah & Jason

Me & Johnny


Me, Judah & lilla Fifthy

Me & Jason




Damn, good times.

Fan va vi hade de roligt. Och härligt. Snacka om La Dolce Vita. La Pura Vida, Pure Life, Hakuna Matata, Carpe diem. You name it.

Nu har jag just tryckt i mig världens godaste jordgubb-smoothie. Samt jordnötter. Strax sova.

ONE LOVE
Hakuna Matata

1 kommentar:

  1. Se till att åka till Costa Rica till vintern, det är ju där du vill vara och stanna så länge du känner du är färdig där, för det är du inte på länga vägar. Prata vad de säger i sthlm, det går alltid att lösa. :D

    SvaraRadera