lördag 6 november 2010

100% humidity

Haha jag skrattade ihjäl mig igår - Amanda sa att hon kollat på väder-sidan för Costa Rica. De hade spått 100% luftfuktighet. JASSÅ? haha näe men det har ju regnat i mer än 5 dagar - konstant. Inte undra på att det är 100% luftfuktighet. hahah. Ska bli spännande att se hur varmt det blir när solen kommer. Jeesus! Det är ju inte som hemma att det blir svalare när det regnat. All fukten som kommer ner när de regnar, går upp i luften när solen kommer fram. PUH! Underbart vad jag ska svettas då! 

NU REGNAR DET INTE! Yaayy!

Igår chillade jag mest hela dagen. Var nere i Quepos en sväng i ösregn och handla massa saker till lägenheten och mat. Nu börjar jag verkligen känna mig hemma i min lägenhet. Bara ett litet bord o två stolar så slipper jag sitta på golvet att äta. Och halvvägs ner till Quepos fick vi promenera. Ångrar djupt att jag inte fick med min kamera. Ett stort jävla hål i vägen halvvägs ner. Jag skojar inte! det var det sjukaste. Vägen har sjunkit ner alltså en dryg meter. Galet o livsfarligt. Allt vatten är förödande för dessa vägar. Måste typ gå o ta kort på det för de var det sjukaste! De säger att de aldrig sett så mycket regn. Staden som ligger innan Quepos har fått evakuera ALLA eftersom "stenar" från bergen faller ner på husen. och nu snackar vi inte småsten utan delar av berg. Hemskt! Så inte för att klaga - men nu tycker jag det räcker! 
Igårkväll hade jag myskväll. Lagade mat och kollade på film. Jag lagade ris, ticostyle och kycklingfilé och så sallad. Riktigt gott var det och var förvånad över mig själv och min insats! NÖJD!

Nästan helt klar med min tenta också. Skönt! Bara en och en halv fråga kvar att besvara! Känns konstigt att skriva om tentor. Haha - trodde aldrig jag skulle göra någon sådan som alla andra bara pratar om. Haha. 

NU ska jag skriva klart!

HAKUNA MATATA
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar