tisdag 23 november 2010

Deadly Snake

Judah kom o knackade på min dörr häromdagen. 

Orden som följde var: "Jag höll just på att trampa på en av de giftigaste ormarna i världen. Vill du se?"

Jag bara JA GÄRNA. Haha nää inte riktigt så var det. Men jag trippade efter honom på den mörka vägen och insåg att jag aldrig ens kollar efter ormar när jag går där och det är mörkt. Vilket i princip är varje dag. Först hittade han inte den och det gjorde ju inte mig mindre rädd. Men tillslut så. Den var typ brun med mer eller mindre rödaktiga trianglar på. Kommer inte ihåg namnet. Men aah - den va lite läbbig. Den kunde visst hoppa också. Och tror ni inte att han tvunget skulle ta kort på fanskapet med. Så där stod vi typ 1-2m ifrån en av världens giftigaste ormar. Kul. Pappa - du skulle vart med! Haha.

Jobbat hela dagen igår och i förrgår också. Rätt skönt att få in lite extra cash - OCH man slipper laga mat. OCH man träffar massa folk och är social hela dagarna. Igår jobbade jag från klockan 7 på morgonen till 12 på natten. Där snackar vi långt arbetspass! Igår var också första gången i HELA mitt liv som jag faktiskt ångrar att jag inte lyssnade mer på tyska-lektionerna. FAKTISKT! Tyska gubbar satt och drack halva dagen och gav oss en slutnota på 400 dollar. Mohaha. Olagligt dåliga på engelska och tur var att jag förstår mer tyska än jag kan prata! MEN jag önskar att jag hade kunnat prata mer.

Häromdagen tog jag en promenad till stranden och passade på att plåta utsikten lite på den "gamla" vägen. Där är så vackert och det går an att gå ner till stranden men andra hållet är fan inte att leka med. Men utsikten gör att man lätt glömmer av att de lutar typ 90grader. Så uppförsbacken är förlåten. Samt är det bra träning för rumpa och ben! Heja! 

Idag har det vart en underbart vacker dag med sol och bad och surfing! Måste börja surfa mer! LAT är jag som fasen. Eller rädd mer kanske. Haha. Men skoj var det och jag fick till några vågor faktiskt! 

En annan rolig detalj är att en man som ni alla känner till Mr. D - mannen myten legenden har börjat med sina moves. Jisses vad det är underhållande att se hur han försöker. Igår fick han till kommentaren "Siempre mia?" och riktade frågan mot mig. Det betyder typ "alltid min?". Med ett stort leende sa jag "in youre dreams - si o no?" han skrattade till svar. OJ vad jag vet att jag bara behöver blinka med ögat så kommer han springande som en hund. Men icke sa nicke! Been there done that!

Den vägrar att lägga in mina bilder nu så jag gör det om någon dag. Detta var en kort update om allting. Men som sagt - livet är underbart. Har aldrig vart mer bekväm med livet! 

Massa kärlek!
HAKUNA MATATA
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar