fredag 12 november 2010

Espanol - Solamente Espanol

Jupp - nu är det bestämt. Alla i min omgivning ska nu bara prata spanska med mig. Nu ska jag fanimig ta tag i dethär! Jag kan väldigt många ord och fraser men jag vet inte hur jag ska använda dem. Och de bästa sättet är att bli tvingad att prata. Prata prata prata. Jag förstår ändå nästan allt när de inte pratar i 220km/h och använder hälften så lite slang som vanligt. Och GALET vilken skillnad det är på spanska o costa ricansk spanska. Särskilt om man inte är så hajj på det! 
Dagarna rullar på och solen visar sig mer och mer för var dag nu! Har jobbat de två senaste dagarna och har fått reda på att jag minst ska jobba varje onsdag och torsdag. Gött att veta säkert iallafall! 
DESSUTOM har jag fixat en bräda. Så NU - mina damer och herrrar. NU ska de surfas. Snart är man väl proffs i det med. HE HE. Väldigt mycket skämt och inget allvar. MEN- lära mig. DET ska jag göra och det är snarast! Som sagt - dagarna rullar på och livet leker! Ska ut o promenera med Rachel snart igen. Sjukt bra att ha någon att gå med - blir lättare då! Och roligare! Sen blire stranden för hela slanten. Ikväll tänkte jag att jag skulle göra Gallo Pinto. Häromdagen gjorde jag dessutom världens godaste currygryta dessutom. Med pasta. Och JA ni hörde rätt - Jossan lagar mat! Inte så pjåkigt heller. Dålig fantasi bara och så är de tråkigt att laga till bara sig själv! 

HAKUNA MATATA
PURA VIDA 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar