tisdag 2 november 2010

Take what you got

En regning o allmänt mulen dag som denna finns det inte så mycket att göra. Jag har ingenting emot regnet och det är fortfarande varmt - MEN det finns inte speciellt mycket att göra. Dessutom innehåller regnet här väldigt mycket bakterier som särskilt för oss som inte är vana vid det kan bli väldigt sjuka av. Inget allvarligt - men influensa och så vidare. Inge skoj att ha här - de vill jag lova. 
Så efter en trög förmiddag med mycket VÄNNER-tittande och städande - pallrade jag mig till syrran o Cosi. Där fick jag kaffe och en pratstund med mamma o pappa. Har inte pratat med dem på en månad nu - så det var skoj! Därefter åkte vi ner till stranden. Jag satte mig o öste i mig änne mer kaffe på restaurangen och pratade med dem ett tag. Sedan blev det en rask promenad på stranden. För att sedan prata lite mer med grabbarna - käka och sedan ta bussen till Quepos för lite shopping. Nödvändig shopping till lägenheten. Helt galet vad det är billigt. Jag köpte följande: två toarullar - tandkräm - 4 plastmuggar - 2 djupa tallrikar - 2 handdukar(små) - bröd - ost - iste(2liter) - rakhyvel - kudde - kakor - snöre - 10galgar - tuggummi - musli - tvättmedel - tvättsvamp och det kan ha varit något mer. Detta betalade jag typ 150kr för. Helt okey faktiskt. 
Sen öööste regnet ner när jag skulle hem så bestämde mig för att ta en taxi. 
Jag känner att jag fått en ganska kreativ lösning på "garderob". Jag har cementväggar o ingenting att ens sätta fast snöre i. MEN då slog det mig att jag kunde fästa det mellan ytterdörren och toadörren. Hahah.
Man tager vad man haver och gör vad man måste. 

Hakuna Matata
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar