fredag 5 november 2010

Cookin' Session

Igårkväll blev det en mysig kväll! Hehe spontant o oväntat! Somsagt hade jag i princip allting till min lägenhet utom - gas. Som man behöver här - de är inga elspisar här inte! Men jag satt här hemma i godan ro o chillade. Då kommer Rasta o Jason in genom dörren. Då råkar jag nämna att jag inte har någon gas. MEN - d¨åker vi o köper det då. Sen lagar vi mat. Okey - sagt och gjort. Gas och mat blev det. Jason lekte kock och jag studerade och vandrade mest omkring. Rasta kollade datan o var Dj. Underbart med matlukt i lägenheten - och GOTT det var det! Typ ris och grönsaker med kassler. Kryddat o lagat som Ticostyle. Mumsens var det! Mycket sponatnt och trevligt!
Idag har jag jobbat -- försov mig till jobbet med. Typiskt. Min telefon har seriöst blivit cepe. Den laddar ur på typ en dag och den ringer aldrig när jag behöver gå upp. Men iofs gjorde det inte speciellt mycket alls. Regnet har öst ner i typ 4 dagar - konstant. Och jag menar konstant! Har haft två bord på hela dagen. Har vart så grymt uttråkad att det är inte klokt. Men iallafall så hade jag min kamera och fördrev liiite tid.



Men jaa - såhär skoj kan man ha en dag på jobbet utan en ända kotte. Idag var första dagen jag faktiskt har kännt mig LIIIIIIIITE frusen. Galet.

Och juste - appropå huskurer.
Jag har haft någon som typ huggit mig i magen med en kniv med jämna mellan rum sen igårkväll. Plus att jag hellre typ tar livet av mig än att gå o kissa. Och slutsatsen jag drog är ju då såklart urinvägsinfektion. Adonay pratade med en av damerna i köket - kommer tillbaka o ber mig lägga mig ner på barstolarna. Tar en tesked salt och häller i min navel. Jag bara vad gör du? - Ligg där en stund och drick mycket vatten. Sagt och gjort - där ligger jag på barstolarna med baveln full av salt och känner hur knivhuggen sakta försvinner. Efter en timme var jag tvungen att kissa och - Seriöst? Hur gick det till? Känner i princip INGENTING. Vad hände? Jag hade salt i naveln i en timme. Huh?
Där kände jag mig LITE bakom flötet. Men jag är nöjd. Nu ska jag pluggisha!

Hakuna Matata
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar