tisdag 9 november 2010

Locked & Girltalk

Igår slängde jag igen min dörr lite för hårt. Det skulle jag inte ha gjort. Idag kan jag inte öppna dörren. Jag är fast i min lägenhet. Det är liksom världens galler för fönstren med. Det suger lite. Det är ju inte direkt så att de är vanliga handtag på dörrarna här plus att den öppnas inåt. Haha vet seriöst inte hur jag ska göra. Ska se om jag på något sätt kan ropa på grannen.

Ja som ni förstod så fick jag ett litet känn av panik när jag insåg att jag faktiskt inte skulle kunna ta mig ut. Jag fick vackert ropa på Jason. Min granne! 
- Jason! te puede ayudarme con la puerta? no puedo abrir!
Han skrattade rätt så bra åt mig. Eller inte åt mig - men själva grejen att jag liksom inte kunde ta mig ut. Och om vi säger såhär. Han fick ta i utifrån för att banka dörren tillbaka. haha. När det regnar mycket här så sväller träet och då blir det ibland knepigt! 
Men - jag tog en promenad ner till stranden och fann Karoline under ett träd. Där blev det konstant tjejsnack i någon timme. GUD va skönt det är att prata med någon ibland. Någon som tänker lika samma eller som man är på samma nivå som. Amanda dök ner lite senare också och vi chillade ett tag. SJUKT vacker solnedgång som alltid. Jag vet inte hur många kort jag har på denna solnedgång - men den är alltid annorlunda o alltid så fruktansvärt vacker! Galet. Jag chillade me grabbarna en stund och drog sedan till Amandis och babblade ännu mer tjejsnack i typ en dryg timme. Galet skönt! Det behövs här vill jag lova!
Därefter promenerade jag hemmåt och bestämde mig för att göra omelett. JAA ni hörde rätt. (de rimmar ju till och med HE HE) Jossan ska göra omelett för första gången i sitt liv. Man tager va man haver och jag insåg rätt snabbt att jag inte hade någon stekspade - oopps. Måste köpa. Så det blev en röra med ägg paprika lök koriander och ost i något som skulle blivit omelett. MEN det smakade lika samma vilket är likamed GOTT! Det käkade jag tillsammans med en avocado o en skiva rostbröd. SJUKT stolt över min insats! Yaay! 
Nu ska jag läsa lite eko-turism! Om jag orkar!

HAKUNA MATATA
PURA VIDA


1 kommentar:

  1. Det saknar jag med lite här, bara kunna prata med någon, en vän!

    SvaraRadera