söndag 9 oktober 2011

Exhausted!

Ojojoj, vilken dag. Så trött jag har varit ikväll. Helt sjukt!

Igår var det förövrigt en grymmedag på Gekås, slog rekord, igen. 28,7 miljoner. På en dag. På EN dag. Det stället är galet! Inte konstigt att det tog ungefär 100 år att hänga ut en liner med kläder! 
Och kunderna, dessa kunder, Man slutar aldrig förvånas. Tur att man har bra tålamod och kan handskas med alla situationer!

Idag hade jag sovmorgon, till klockan kvart över fem (jämfört med Lördag, kvart över fyra), dessutom åkte jag bil med Frida och slapp en iskall och obekväm bussresa! 
Har varit en hel del idag med, dock har jag vart på lagret och i sorteringen hela dagen, så har mest stått och galgat/prismärkt, samt sorterat de som kommer ifrån provrummen. Ganska segt, det händer inte så mycket! Slutade fyra och åkte med Frida hem också, sjukt gött. Dock vet jag inte vad som hände när jag satte mig i bilen, för all min energi bara dog ut, helt slut, orkade knappt prata. Kom hem och tänkte att fan, detta går inte, samtidigt som jag ser kläder över hela golvet, samt att min tvättkorg är tillräckligt mycket i, för att det ska behövas tvättas. 
Jag inser att drastiska åtgärder måste tas till för att jag ska få energi. Jag trycker i mig en banan och tar på mig löparsskorna (postskorna), samt shorts (jag vet, jag är galen, men återigen, mina långa byxor är leriga sen militaryn) och en hoodie. Mina blåa lurar åkte på och man var igång med springandet. Tog väl en 20-25min, inget avancerat, men tillräckligt och jag kände att piggheten vaknade i min kropp. 
Kom hem, dunkade igång lite pigg musik på högsta volym och körde lite mage, rygg, rumpa samtidigt som jag om vartannat plockade iordning. Lagom efter att jag sedan duschat, var det dags att möta upp Celine och käka. Självklart en kebabsallad med stark sås, från vårt stammis-crib, Falkenbergs pizzeria! 

Vinden drog igång, så också regnet, men inte rörde det oss i ryggen utan vi tog på oss vantar, mössa, halsduk och tog oss en promenad på 40minuter. Jag ljuger inte det allra minsta när jag säger att det var svinkallt. Insåg också att det är dags att skaffa en jacka. Har inte köpt en vinterjacka på, jaa, jag vet inte, MÅNGA år! Det får svida lite i plånkan, men det börjar bli ett måste. 

Vi myste ner oss i soffan med filt och "Valentins day" och det tog ungefär två sekunder innan jag fick ett  dödsryck för att jag föll över ett stup, det vill säga att jag somnade fortare än kvickt! 

NU däremot, kära vänner, ska jag sova. Och imon har jag ännu mer sovmorgon, ända till halv sex, får jag sova! DET ni!




Buona notte!

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar