torsdag 21 juli 2011

What if I should try...

....to get this blog started again.

Jag gör inte mycket mer än att äter och sover och jobbar. Eller där ljög jag. Faktiskt. Varenda helg sen jag kom hem, och varenda dag, har vart fylld med skratt och utflykter, promenader, fester. Har hittills haft den bästa sommaren ever (igen). Kom just hem från en helt olagligt bra helg på Gotland, dit vi åkte nio stycken tjejer och bara partade loss och upptäckte denna fantastiska ö. Christa var även här och fick snällt följa med oss andra galningar! Men sjukt kul att hon kom hit och galet bra att hon kunde få se Gotland också. 

Jag jobbar som en tok på posten. Sommaren på posten brukar vara olagligt bra. Just det, brukar. Denna sommaren är den värsta, jobbmässigt. Har fått typ 25 extra trappor att springa i, är ute på tre olika rundor per dag. Det är väldigt påfrestande, dock trivs jag bra med all motion jag får. 

Nu börjar det dock klia i kroppen igen. Resfeber tror jag det kallas. Det är som en drog, har man väl börjat, så vill man igen och igen och igen och.. ja, ni fattar. Hösten närmar sig, som det ser ut har jag inget jobb heller... GAH, kan någon komma o klia åt mig?! 

Vet ej vad jag ska göra! Har beslutsångest. 

Dessutom har jag fått lägenhet i stan, sjukt bra. Men vadfan hjälper det, om jag inte har något jobb?! Jag är i valet och kvalet så att säga. Jag har typ noll kronor på pengasidan också, vilket gör det hela lite lättare, man måste hitta ett ställe där man kan jobba. Australien? Det var det som ploppade upp i huvudet på mig. Jag har ju fortfarande chans att utnyttja ett Work&Travel visum på 1 år... 

Andra sidan jorden? Igen? - Jag vet, det är LÅNGT, men man måste ju passa på. 

Ska promenera en långis nu, rensa huvudet. 
Jag återkommer!

Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar