torsdag 26 januari 2012

One taste..

Det är helt sjukt hur en smak kan framkalla känslor och minnen. Hur musik och lukt fungerar på samma sätt. Sitter här och har just gjort mig en mango smoothie. goddamn, vilken "dejavu". Kunde lika gärna suttit  i bikini inne på Las Gemelas. Njutit av den fantastiska värmen, lyssnat på samma musik som här hemma, haft världens vackraste vy på andra sidan vägen. 
Men att sitta i världens mysigaste lägenhet och kolla ut på en mörk, snöig innegård, är inte heller helt fel. Man är ju inte den som är den.

Idag kom mina nya pjux, som jag beställt ifrån junkyard.se - fett mycket snygga kläder! 


Jävlar vad det ska promeneras i mina nya skor och byxor.

5 timmars sömn på två nätter är ingenting att rekommendera. Bara så ni vet, man blir ganska trögtänkt, väldigt klantig (som passar mig extra bra, eftersom jag knappt är klantig annars) samt är det bevisat att humöret inte alltid är på topp. Man har lite dippar. 

Men hur kommer det sig då att man inte kan sova? 

En On/Off på hjärnan är något som jag tycker att forskningen borde satsa på. Näst efter cancer. Och HIV/Aids. Och TBC. Och krig. 
Fan vilket jävla skämt, vilket i-landsproblem. SKÄMS på mig. Stryk skulle jag ha. Att jag ens kan tänka tanken. Att alla som i vår vardag går runt och klagar och känner att världen går under för att de typ bygger om tunnelbanan, så den blir e minut sen, EN MINUT. 
Världsliga ting. 
Oj, nu blev det en djupdykning. Det spåret ska vi inte fortsätta på. Det jag ville ha sagt var att: Det hade vart skönt att koppla bort all tankeverksamhet ibland när man ska sova!


 @ Lido de Jesolo, Italia


Ya me voy a dormir.

Pratade just med någon som får mitt hjärta att hoppa upp i halsgropen. Och som sakta kväver mig.

ONE LOVE
Hakuna Matata 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar