fredag 20 januari 2012

Still searchin'




Vaknade lagom till sista halvtimmen av "The doctors". Ett avsnitt om hälsa och inställning, samt vad folk tycker om tjejers längd, hårfärg och hudfärg. Det var intressant att höra hur folk ser på olika saker. Det som gladde mig var att deras slutrepliker löd något i stil med att allting beror på din inställning. Du måste lära dig att acceptera dig själv, att älska dig själv, innan du kan älska någon annan och allt de där. Det där med hälsa och vikt, handlar om din inställning. Hur vill du må när du vaknar i morgon? Fundera på det innan du går och lägger dig och du ska se att du kommer vakna mer eller mindre på det sättet. Det sitter i huvudet. Positiv inställning. Klart som fan att man vaknar dödstrött, när man tänker "fan va trött jag kommer va imon" när man går och lägger sig på kvällen. Det är helt logiskt. 
Logiskt och sant, det är en helt fungerande teori. Tänker man negativt, så blir allting väldigt negativt, plus att du smittar av det på alla andra. Det lustiga är att folk har svårt att acceptera att man är positiv. Alltså så kallat "fööööööööör positiv". 
Vi lever ju i landet "lagom", not too much, not too little. Det stör mig något fantastiskt, att folk klagar på när man är alldeles för positiv. 

Sådär, då har man vart ute och gått en promenad på en knapp timme, har nu bänkat mig i soffan med en kopp Chai-the och här kommer jag att stanna till 16.30, då det är dags att ta sig till jobbet och påbörja helgens jobbande. 

So long! 


 Hakuna Matata
ONE LOVE ppl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar