måndag 16 april 2012

Damn you Swedes.

Det är ganska roligt egentligen. På jobbet, Vapiano, varje dag, till varje gäst (ÄVEN under högt tempo och stressig arbetsmiljö) säger jag "sådär, smaklig måltid, ha en fortsatt trevlig dag/kväll". Det är helt fantastiskt SÄLLAN som man får ett "detsamma" tillbaka. Och när man väl får det, då är det INTE svenskar som säger det. Vad är det för jäkla folk. Vissa är otrevliga som bara den också. Jaaa, jag är tyvärr inte mer än människa och jag KAN göra misstag. Jag kan GLÖMMA saker, särskilt under stress och högt arbetstempo. Förlåt, men det är sant.

Förövrigt är alla pengabidrag välkomna. Eller om någon har ngt förslag på hur jag kan tjäna lite extra pengar. SNÄLLA, hjälp mig. Helt sjukt vad det är jobbigt att inte kunna slappna av och "leva" utan att tänka på minsta lilla öre man spenderar. Dethär håller liksom inte.
Ja, jag vet, jag har en dyr lägenhet. MEN HITTA EN ANNAN TILL MIG DÅ! Näe, just det. Det finns inga lägenheter, vet ni vilket projekt det är?!
Och så kommer det dåliga samvetet igen. Vad ger mig rätten att beklaga mig. Det finns väldigt många, som lever under BETYDLIGT sämre förhållanden.
Och nej, jag vill inte bli miljonär, det var inte så jag menade. Jag är fortfarande 110% säker på att pengar inte bringar lycka. Däremot är det ett nödvändigt ont. 

Solen skiner som bara den just nu och jag är ledig idag. Nu ska jag strax ta med mig min kamera och gå ut och ta lite bilder. Det var längesen sist. 
När jag får lite mer koll på min ekonomi, ska jag köpa en systemkamera. Det är så himla roligt att ta bilder! Woopwoop. 

Skrea Strand, Falkenberg


Haha, jag bjuder på den! 

One Love
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar