tisdag 24 april 2012

The one with That

Alltså, det är så roligt att man märker så stor skillnad på Stockholmare och Västkustbor. 
Vi hade möte idag, om Next Generation som det heter (en typ utbildning i hur man blir skiftledare osv). 
Iallafall så var det ett gäng glada skåningar som fnissade och pratade mest hela tiden, jag som också är ganska bra på att prata, kan väl också säga att en av de som hade "utbildningen" är även han västkustare. Det är så roligt att man märker sådan stor skillnad, inte något illa alls mot Sthlmare, inte alls, inte att de är otrevliga eller något sånt, bara det att de verkar ha lite svårare för att släppa loss, skojja, skratta. Jag vet inte om detta bara är ett märkligt sammanträffande, men jag har tänkt på detta i många andra fall också. Vi  västkustbor är nog lite mer öppna, eller nog, det var det första jag märkte när jag flyttade hit. Det är bara ren fakta. 

Iallafall tyckte jag att det var lite lustigt, men som sagt, menar jag inget illa alls!
Summan av kardemumman var att det var en mycket trevlig dag, med alldeles för mycket kaffe, samt otroligt mycket information. Kan säga att jag är helt slut i huvudet. Dessutom när det var slut, var det bara att åka rakt till Friskis, för ett Dans Fuego-pass med Nora. Sedan, inte nog med det, tog vi en promenad i den fantastiska kvällssolen. Underbart. Detta avslutades med lite käk a la Jossan och Nora, dvs grönsaker med dip a la Costa Rica-style och allt detta framför en BECK-rulle. 

Och ångesten, näe, den blir inte bättre. Vill fortfarande bara Erase och Rewind liksom. Aaaarghaahhhaa, AJ, fysisk smärta!

Nu ska jag sova, upp tiden som fään imon, jobba på hotellet 07-11, för att sedan jobba 17-23 på Vappan. Pust.


Hemma på landet. 


Aroncitoooo

Bästis och Nisse

Hakuna Matata
ONE LOVE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar