lördag 14 april 2012

What a day!

Freaking fabulous dag alltså!

Jag har hunnit med sjukt mycket. 
Jag har tvättat all min tvätt (inklusive handdukar och sängkläder). Jag har städat hela lägenheten PLUS rensat garderoben. Jag har även hunnit slappa gärnet, för att sedan dra till gymmet för ett gympass och ett Dans Fuego-pass. FYSATAN vad skoj det är, jag dör lite. Skulle kunna dansa fuego hela dagarna, hela tiden. Svettigt och roligt som bara fasiken. 
Efter det var det dags att dra sig till Mornington för ett kvällsjobb som servitris. Jag fick äran att ta hand om 42 st galna norrmän. Det var mer eller mindre mitt ansvar. Jag fick lite hjälp, såklart, men jag fick snsvar för dem. Det var skumpa först, vitt vin till förrätt, rött vin till varmrätt, kaffe och baileys, cognac, calvados till desserten. Och mer vin och sedan ÄNNU mer vin. Det blev nog, räknat mellan tummen och pekfingret, 40 flaskor som gick åt. 40 flaskor vin. Att dom var tankade när dom gick. Tillslut. En slutnota på 5-siffrigt belopp. 

Det blev 1,5h övertid också. Och dricks. 600kr, tjopptjopp, tack så mycket! En mycket nöjd tjej kom just hem från jobbet.


Om man blinkar lite extra, får man mer dricks ;) 

Skämt åsido. Men jag fick väldigt mycket beröm av gästerna. Man tackar. Mycket serviceminded. Tacktack, tackar lite till och bugar. 

Nu ska jag sova och imorgon ska jag jobba 11h pass på Vappan.

Godnatt gott folk. 

ONE LOVE ppl
Hakuna Matata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar