måndag 27 augusti 2012

All'n'nottin'

Malin Berghagen, Lasse Berghagen, Lill-babs, Agneta Sjödin, Pernilla Wahlgren, Loreen + hennes dansare, Anders Bagge, är några av de ansikten jag sett den senaste veckan. 
I torsdags hade Malin Berghagen bok-release på hotellet, en yogabok. Först när hon dök upp insåg jag att hon är med i en Wallander-film. Coooooooooolt, haha! Alla "kändisar" är så små i verkligheten. Liksom typ 150cm långa. Nästan iallafall. Jag fick iallafall en yogabok, kanske skulle börja med det!?

Det är roligt när jag står i baren och gör mest kaffe alternativt häller upp vin eller öl, men ett par kommer fram och säger, vi vill ha det här.. Jag kollar frågande, sedan kollar jag bakom mig på alla flaskor. Tänker tyst för mig själv "snääällaaaa låt mig iallafall hitta flaskan, så jag sedan kan lista ut resten....."
Paret förstod ganska snabbt att jag inte var bartender, de pekade, Jossan fixade. Jojo, lite kan man väl. Man är ju inte helt bakom flötet, dock obehagligt nära när det gäller drinkar. ANYWAYS, det gick helt fantastiskt. (Vem behöver veta detaljer liksom). Jag trivs iallafall mycket mycket braaaaaaa, 38,5h jobb på fyra dagar, dags att lägga festandet på hyllan ett tag antar jag. 

Idag, eller nej, igår var det riktigt höstväder, riktigt mysigt att stå inne på jobbet, mörkt ute hela dagen, regnade om vartannat. Helt själv i restaurangen, lugnt tempo. Underbart och lättförtjänta pengar en söndag. Idag vaknade jag av mig själv halv 12 (!) Har typ aldrig sovit så djupt, så länge. Riktigt rått ute, var ute och powerwalka en dryg timme och det var kallt faktiskt. Hösten är på ingång. 
Sommaren, vad hände? Vart tog den vägen? Jag väntar fortfarande på den? 

Jaja, nu är det snart JUL, tänka sig, tiden går fort! :) Haha förlåt att jag just nu gör alla som läser väldigt förbannade, men det är ju bara fakta. Men on the other side, sommaren är snart tillbaka igen, med nya förhoppningar som ska krossas. WOHO! Looking forward! 





ONE LOVE
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar