tisdag 7 augusti 2012

Desire


Vad hände sommaren 2012?

Sommaren som skulle bli så himla bra. Hur gick det med det? Självklart har sommaren haft sina ljusglimtar med oförglömliga tillfällen, men de är lätträknade. 
Nu kommer positiva tjejen igen. Förvarning. 

Igår gick jag på en dryg timmes pw med min musik i rask takt, älskar att gå. Fan det bästa som finns, med min musik. Musik. Musik. Vad skulle jag göra utan de? 

När kom jag hem tyckte jag att det var dags att äta något. Fortfarande ingen matlust, men det fick gå. Efter en stund drog jag ner till Långholmsbadet med tre jobbarkompisar och chillade ett par timmar, men det började ös-regna efter ett tag så vi fick snällt gå hem. 
Jag kröp upp i soffan, öppnade fönstren vidöppna och satte igång Dagboken. Mhm, den bästa filmen i hela vida världen, dock inte den bästa att kolla på. Haha, man borde överhuvudtaget inte kolla på romantiska komedier. Aldrig. Och av alla sådana filmer är ju Dagboken överlägset den bästa! Haha, men sådan tur var kom Nora hit och tvingade ut mig på ytterligare en powerwalk. I ÖSREGN. Haha, men det var skönt att gå i regnet, kepsen gjorde att man inte kände av det. Och plötsligt var det Nora som sa, fan vad det regnar, ska vi ställa oss under ett träd? - Nänänä, försök inte. Nu går vi.
Vi promenerade väl en sisådär dryg timme, samma runda som jag gick tidigare på dagen. Efter det blev det te och en pratstund. Bästaste i hela världen. 

Jag har fått riktig höstkänsla. Det är lite ångestkänsla på det. Jag tycker det är mysigt och allt. Men det är en sak om man vet att man ska iväg och man kan se fram emot det. Men jag har inte det. Ni känner ju mig. JAG MÅSTE RESA, annars blir jag tossig. 
Jag kommer go bananas en HEL vinter till i vårt kära Sverige. Några veckor bara. I februari. Åh, vad jag vill. Jag måste. Behöver. Resa och uppleva nya kulturer, träffa människor, är det absolut bästa som finns. Det har ju mitt liv bestått av sedan studenten. Jobba, resa, jobba, resa. Det känns konstigt att plötsligt inte ha den möjligheten. Vi får la se hur de blir me de. "De e la inte mer me de" som min halländska vän hade sagt.

Dubai, 2012

Me nuh matta if yuh black, me nuh matta if yuh white, lets go together n we all unite!
Sizzla Kolonji/General Knas
Enjoy!

Nu blire jobb 10.30-15.

ONE LOVE
HAKUNA MATATA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar