onsdag 1 augusti 2012

Nostalgic & Sentimental.

Igår gjorde jag ingenting vettigt. Pratade i telefon och kollade på OS finalen i fälttävlan, eller final och final, avgörande momentet, får man väl säga. Sjukt stolt över Sara Algotsson som tog silver. Grymt jobbat, fyfan vilken känsla. Och snacka om att snubbla på mållinjen! Men OS-silver? Fyfan va stort! 
Jag blir så sentimental och nostalgisk när jag kollar på hästsport. Det har varit en så stor del av min uppväxt, eller rättaresagt, hela min uppväxt. Tävlingar hit och dit, träningar, gud vilka roliga tider. Saknar det grymt mycket ibland, samtidigt som jag vet att jag skulle absolut inte ha råd eller tid med en häst här uppe. Till skillnad från min mamma, skulle jag inte vilja ha en häst, bara för att ha en häst och promenadrida, jag vill ha en häst som man kan träna och tävla med och det kommer ju inte komma på fråga. Tråkgt men sant! Jag får nöja mig med att komma hem till landet ibland och sticka ut i skogen. Säga vad man vill, men fyfasiken vilken frihetskänsla och energikick det är. Underbara, fina hästar. En gång en hästtjej, alltid en hästtjej! Varje gång jag tittar på teve eller ser hästar, ryttare, så fascineras jag av hur fantastiska djur de faktiskt är. Det kallas ju inte människans bästa vän för intet. 




No hour of life is wasted that is spent in the saddle.  ~Winston Churchill



"Those who think that diamonds are a girls best friend, never owned a horse"

Happiness. 

Detta var väl ett mysigt blogginlägg (till skillnad från de senaste).
Övre fotona är på mig och Key to Success, tagna 2010 (?) och de sista fotona är på mig och mammas häst Beststjern, tagna 2011. 

Mysmysmys! 

Nu ska jag jobba, 10.30-15, sedan ska jag tagga JIMMY CLIFF ffs. 

Hakuna Matata, Hakuna Matata
ONE LOVE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar