onsdag 8 augusti 2012

Personal Bankruptcy.

Japp, it goes on and on and on!

Jag satt igår efter min och Noras två timmars promenad och räknade på min ekonomi nästa månad. Jag kan ju säga att när man redan nu vet om att jag inte komma att kunna betala allting, sprider sig en liiiiiten gnutta panik. Helt sjukt. Det går inte runt. Och jag är så nära, såååå nära dendär månadslönen. Men att veta att jag har cirka 100:- kvar denna månaden och sedan kommer gå back nästa, bättrar inte direkt på mitt sedan innan topphumör.
Personlig konkurs, det har jag skojjat om ganska länge, men det är ju helt sjukt egentligen att man har ett jobb på 75% som inte täcker månadens fasta utgifter. Helt sjukt. 
I värsta fall får jag väl leta mig om efter ett billigare boende. Men, då ligger det till såhär, att jag kommer bli tvungen att bli inneboende hos någan, det vill säga ett rum på typ 15kvm och betala 4000 i månaden (minst) och kanske längre utanför stan än vad jag bor nu. Eller så har jag en egen lägenhet på 43kvm i Hornstull för 5300. Alltså en lägenhet i förorten får du inte mycket billigare, vill jag lova. Lägenheten jag har, har bästa läget till bästa priset. Sjukt jobbigt. I don't mind bo längre ut, men om jag kommer betala endast en tusenlapp mindre, längre ut, för mindre yta, då är det liksom inte värt det. 

Hur mycket pengar spenderar jag egentligen på mig själv varje månad? Jo, det ska jag tala om, jag har nog använt typ, 500kr till mig själv denna månaden, resten har vart räkningar och hyra. Känns bra. Mycket bra. Skrattar för fullt! 

Senaste citatet jag hittade: "If you're gunna walk on thin ice, you might as well dance". Hell yeah, men då kommer la problemet med att alla friskis danspass har sommartider, dvs att de icke existerar. Kul. Zumba? Ja, men det har jag inte råd med nu. Hiphop-klassen? Jo, jag är väl anmäld, men har inte råd att betala den, så "de blir la inget me de". Känns bra, jävligt bra, förbannat bra. 

I natt drömde jag väldigt konstigt, som vanligt. Helt vrickat faktiskt. Försöker tyda mina drömmar på en sida jag hittat. Jag ska försöka sammanfatta hur drömtydningen gick:
*Jag drömmer om förändring. 
*En glad händelse under dagen.
*Jag vill fly från något som hotar mig.
*Skogen symboliserar vårt undermedvetna och om oro känns, är man osäker på sig själv och sina möjligheter. 
*Ljusa framtidsutsikter (Hurfan det nu är möjligt, tänker jag rent spontant?)
*Du får ett kärleksbevis (Också högst troligt)
*(Åka båt) Vattnet som båten åker på är det mörka och okända, båten i sig, symboliserar dig och dina förhoppningar. Om det är ljust ute, går allting väl och om det är mörkt, dröjer det innan problemen löser sig. (Kommer inte ihåg annat än att det inte var direkt solsken, men inte heller nattsvart). 

What did we learn so far?
Inte en aning, men det stämmer väl mycket bra det där med att jag söker en förändring. Och att jag vill fly. Och att jag är osäker. 

Intressant det där med drömtydning faktiskt.



Uppsala reggaefestival 2011. Solbränd och gladast i hela världen. Fyfan vad jag är depp över att jag inte kan åka till Furuvik. Fetaste line-upen. Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh! Typ så känns det. Och lite värre. 

Nu ska jag jobba. Woopwoop. 

HAKUNA MATATA
ONE LOVE ppl

1 kommentar:

  1. Fy fan!!

    Läste för ett tag seda om en tjej som endast har 500:- kvar efter alla räkningar e betalda, varje månad!!
    Heeelt sjukt.. Själv hade jag nog försökt sänka mina fasta kostander radikalt. Vilket säkert skulle innebära att bo inneboende eller motsvarande.
    Själv har jag kvar ca 15.000:- efter att betalat en jävla massa räkningar å då får jag ofta inte ihop det ändå i slutet av månaden
    .. :)
    Så, props till dig som ens överlever!

    Tjing!

    SvaraRadera