måndag 12 oktober 2009

Fest, surfing, sol o bad!

Tjohejsan alla glada.
Hoppas allt ar bra hemma i kylan. Har svettas vi pa som bara den. Helgen har gatt ut pa att SURFA, SOLA, BADA, FESTA! Helgen har givit kanon vader. Igar stannade vi pa playan tills solen gick ner. Ett ord: Amazing!
Jag kan inte beskriva med ord hur detta stallet ar. Jag trivs nat sa helt underbart.
Visst, det finns strander som ar finare, (aven om denna ar underbart vacker) men som jag o Johanna satt o diskuterade, detta stallet har allt. Livsstilen som man bara kan dromma om hemma. Kulturen, man lever i nuet, tar dagen som den kommer. Det ar charmigt, kombinationen av stranden, skogen som bestar av palmer, mandeltrad, mangotrad och regnskog. Typ pa stranden. Manniskorna ar galet skona, surfingen som de flesta lever for. Visst, de ar inga vackra hus som folk bor i har, det ar det inte. Men de har ngt battre, de har ingen betydelse hur dom bor. Har handlar de mer om att ha ett hem. Skillnaden pa Sverige o Costa Rica, gar inte att forsoka forklara. Livsstilen, synen pa livet, synen pa vad som betyder nagot.
Kort o gott, jag alskar detta stallet och livet har. Hade jag fatt, sa hade jag stannat har.
Hade tankt lagga in massa underbara bilder, men de funkade inte pa datan idag.. Ska se om jag kan gora de imon istallet. =)
Spanskan gar bra, kan yttra nagra meningar, men forstar destomer!
Som sagt, la playa, fiesta och nu, SIESTA.
Buenas Noches, amigos
Pura Vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar