onsdag 23 februari 2011

Back home

Hellosan

Japp, nu har det väl gått en vecka sedan jag skrev sist.. Då vart jag i Jamaica. Nu sitter jag i Costa Rica igen. Känns både bra o dåligt att vara tillbaka. Eller inte dåligt, men känns bara som att jag är färdig här, längtar hem! Sammanlagt har jag varit här i 13månader, typ?! det senaste året, (jag vet att ett år har 12mån, men ni fattar hur jag menar) Känns bara som att jag vill påbörja ett nytt kapitel i mitt liv, för nu. Absolut inte sista gången jag är här, kommer lätt åka hit om inte varje år, så i allafall vartannat, på semester! Utan tvekan. Jag vill åka hem, skaffa mig ett jobb, flytta till Götet och sen vill jag börja plugga i höst. SÅ, ni som läser o vet med er att ni har ett jobb ledigt i Götet från och med början på Maj fram till sista Augusti, är välkomna att höra av er, samt om ni har en lägenhet över. Hade vart grymt tacksam! 
Så, nog om det. Sista dagen i Jamaica drog vi till en stad som hette Ocho Rios, där låg också det kända "Dunns Riverfalls", klicka så kan ni se hur det ser ut. Vackert är ett ord som inte räcker till. Det var iallafall Chams födelsedag, så vi hade lite lunch o en kaka efter vårt klätteräventyr! Mysigt värre! 
Kvällen avslutades med några Red Stripes i baren vid lägenheterna. Mycket trvligt, kommer sakna dem alla, hade den bästa "semestern". Jamaica är en plats jag kommer att besöka igen, och igen, och igen och. Aah, ni fattar grejen! haha. 
Hemresan började med drygt 3 timmars sömn, upp, dricka kaffe, duscha, befinna mig på flygplatsen klockan 6 på morgonen, trött som ett as, halvsov jag fram till halv 8, planet skulle lyfta 8. Jaha, ja ja sen kommer väl ett härligt meddelande att det är försenat till halv 12. SKOJ, jahaja, det var väl tur att jag kunde köpa mig en liten frukost o vandra runt på flygplatsen... GAH, hatar sånt! Men tror ni att planet lyfter halv 12 då? Nejnej, närmare tio över 12 eller ngt sånt. Tror ni att man får mat på planet med AA? (American Airlines) Näe, det får man inte. Tror ni jag missade mitt connecting flight i Miami? JA, det gjorde jag, tror ni att jag utan att överdriva kutade 5000 steg för att komma hela vägen till min gate? JA, det gjorde jag. Jag blev förbannad, dessutom bokade de om mig med AA igen, vilket betydde att jag var tvungen att käka ordentligt. Dock blev det sjukt god kina mat. Träffade en snubbe på en liten "pressbyrå" affär som jag träffade när jag skulle till Jamaica också, roligt värre. Han kom ihåg mig och var jätteavis! Mohaha. Sedan spenderade jag tid med Vänner o lite M&M, livet kan vara värre. Sedan ÄNTLIGEN kom jag iväg till Guatemala. (Ingen mat på planet) Snåla AA. Kom till Guatemala runt 9tiden. Planet till Costa Rica skulle lyfta klockan 8, morgonen efter. Jag hade ju tänkt att spendera tiden på flygplatsen. SVINKALLT, Inget WiFi, inte en ända människa. Jag fick alltså ta in på hostel. Yeye, de gick fint. Var ju tvungen att va på flygplatsen runt 6 på morgonen igen. Frös ihjäl typ halva natten, men den svischade förbi ganska bra ändå. Gratis internet på flygplatsen, Yes, mat på flyget, CHECK. Bless you TACA airlines. Haha. Kom till San José, taxi till busstationen, flyt med en buss som gick direkt en halvtimme efter jag kom dit. Yes. Bussresan var VARM och obekväm så det stod härliga till. Men sen rullade vi in i Qupeos och jag var hemma igen. Alltid när bussen rullar in där, så får jag ett stort leende på läpparna. Jag är hemma.

Dagarna har jag spenderat på stranden, besökt playa Biesanz, en lokal strand som jag inte vart på innan, chillat med Nora o Philip, som förövrigt kom hit samtidigt som jag. 

Ska se om jag ska börja jobba snart igen, vi får se! Ska prata med dem idag. 





SÅ vare med det. Nu ska jag se om jag kan ringa mina flygbolag! 

One Love
Hakuna Matata
Pura Vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar