onsdag 9 februari 2011

Negril

Iförrgår, stötte vi på tre stycken svenska killar på stranden, jag låg o småflinade åt deras diskussion lite, innan vi bestämde oss för att presentera oss! De visade sig att de var från Skåne och är på en backpacking resa och ska uppenbarligentill Costa Rica om ett tag också! Världen är liten!
Vi chillade bara på stranden hela dagen och avslutade dagen med en lunch/middag med grabbarna på vårt favvoställe, Bobsled. Sedan bar det iväg hemåt för att ägna mig åt ett ex antal timmar studerande. 

Igår var det dags för nya äventyr, vi bestämde att åka till Negril, som är en av de populäraste ställena här på Jamaica. Vi mötte upp Dolly o hennes dotter Cham i downtown och tog sedan minibuss till en stad för att sedan ta taxi till Negril. Minibussen, borde kallas för självmordsbuss. En minibuss gjord för en sisådär 15 personer, eller hur? Tänk då att vi var 21 personer i den och tänk er 30graders värme. Tänk er också vänstertrafik och 110km/h.? Jag var rädd, dessutom kändes det som att jag satt med knäna uppe vid hakan och de mådde inte speciellt bra efter denna resan, MEN, det var billigt! typ 10kr för 45min galen biltur. Nästan värt det! haha.

Tillslut kom vi iallafall fram, lagom till regnet. Så vi fick snällt börja med en lunch. De regnade lite, sen blev det sol och blå himmel (där det var lä) gick man ut från lä, regnade de och blåste?! Konstigt värre. Men iallafall så var det uppehåll mestadels av dagen, dock lite molnigt, men det var otroligt vackert och det blev en heldag med chill. Förövrigt är Cham världens sötaste unge. Hon är 6år och hade föreläsning för mig om hur man måste ha en pojkvän som älskar en. Annars är det inget bra och att jag kommer hitta honom någon dag, det visste hon. haha. SÅ SÖT! Hon påbörjade också ett projket med mitt hår, så kallade fejk-dreads, men gav snabbt upp. Hela dagen var väldigt mysig och vi kom väl hem framåt 6tiden till Montego Bay, iallafall så var det mörkt ute och det var full aktivitet i stan, när vi skulle igenom hela stan för att hitta en taxi. Jag gick med Dolly, Cham o Alex och återigen var jag ensam vit. jag var den ändå jag såg som var vit, haha. Helt plötsligt hör jag någon igen : WHITEY! WHITE GAHL! EHYY! Haha jag kunde inte låta bli att skratta o Dollt skrattade med mig också och sa att jag måste jobba mer på min bränna för att smälta in! Jag jobbar på de, tro mig! 
Hela kvällen och natten bestod av plugg plugg och plugg för mig. Och idag ska vi nog ta en chilldag vid poolen här där vi bor, för plugget kommer att kalla på mig hela kvällen igen!
Mina morgonpromenader går fortfarande prima och känns bra att ha kommit in i någon slags rutin igen!









Nu blire poolen!

One Love
Hakuna Matata
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar