torsdag 3 februari 2011

Doctors Cave

Idag fick jag min första riktiga WOW upplevelse. Idag kände jag att jag verkligen var i Jamaica. I Karibien. Västindien. Det finns verkligen sådana stränder, på riktigt! Jag trodde inte det!? Jag har bara sett på film/TV, eller i tidningar o på kort. Men, dom finns på riktigt!

Jag vaknade såklart tidigt som attan, eftersom jag alltid gör det. Men Alex vaknade bara nån timme senare så vi tog en promenad i området och han visade mig runt. Shiiet. Det är verkligen annorlunda, vackert och maffigt, men inte på det där hypermorderna viset. Man kan lätt se att alla dessa byggnade varit mer eller mindre ett hotell av hög klass, men nu är alla lägenheter privatägda och inte alls många som verkligen bor här. Det ser ut som olika små slott, halv-underhållna. Charmigt som bara den, väldigt, jag vet inte vad an ska säga, vackert, charmigt, annorlunda. Efter en liten promenix blev det ett par koppar kaffe och nästa stopp var stranden. Doctors cave inår Montego Bay. Det var verkligen, WOW! Dethär är Karibien. Jag måste bara säga ígen hur mycket jag älskar denna dialket. Helt otroligt. Pattowa, eller hurfasen det stavas. helt fantastisk är den. Vi spenderade några timmar på stranden och tog oss sedan till en liten mysig restaurang för lunch. Det blev en panerad filé av Red snapper med grönsaker o ris. Jag tuggade på och märkte efter en halvminut att jag tydligen tuggat på chili. Jag trodde det var paprika??!? Inte bara en, utan säkert en halv jävla chili. Min mun brann, näsan rann och jag fick suga på isbitar resten av måltiden. Dock var fisken helt fantastiskt god. 
Vi promenerade en sväng och kollade lite bortåt innan vi gav oss tillbaka till stranden och spenderade ytterligare några timmar där. Frammot fyra-tiden drog vi hemmåt, då blev det chill o datanördande innan vi lagade mat. Spagetti Carbonara, snabbt, enkelt och Gott! 
Innan disken, bestämde vi oss för en promenad till poolbaren där vi satt någon timme, tog ett par öl och jag satt mest och lystnade på deras sköna dialekt. Aldrig har jag vart mer avslappnad. Tror jag. Reggaemusik och lugnet infinner sig väldigt snabbt - särskilt om man befinner sig inna Jameaca!

Nu ska jag knyta mig, tidigt, men det är en dag i morgon också, ska börja med en promenad, sedan plugga och pool-chillande. Good tings a gwan inna Jamaica. I love it already!







Hakuna Matata
PURA VIDA!
Bless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar