tisdag 15 februari 2011

Planning my future

Precis som rubriken säger. Jag har bestämt mig nu för vad jag ska göra. Jag är helt säker.
Så många gånger jag har sagt att jag försöker reda ut vad jag ska göra i mitt liv, så tror jag att det ända som krävdes vara att åka till Jamaica o koppla av, på riktigt. Utan jobb, utan DRAMA, bara njuta av ett underbart land och en underbar atmosfär.
Jag älskar Costa Rica och alla underbara människor jag har lärt känna där, verkligen. Men jag har bestämt mig för att plugga i höst, så jag har sökt in på en två-årig KY-utbildning. Utbildningen heter "TRAC diplomerad resekonsult". Jag har länge, länge funderat på denna utbildning, men har alltid velat fram och tillbaka. Det kommer att göra otroligt ont att lämna Costa Rica och veta att man inte kommer att kunna åka tillbaka på ett bra tag, däremot när jag har en utbildning och ett jobb, kommer det att vara mycket enklare. 

Jag har nu alltså sökt in till hösten och vill verkligen flytta upp dit inom snar framtid, dvs innan sommaren. Sommarjobba, ha en lägenhet och sedan börja plugga och börja mitt liv. Jag är helt säker och det känns underbart! ÄNTLIGEN har jag fattat ett smart beslut!

Idag har vi bara chillat på stranden, regnade lite på förmiddagen, efter min promenad, så de va bra timing. HE HE, så vi drog in till stranden lite senare framåt 12tiden. Men de har vart en go dag alltså!





One Love
Hakuna Matata
PURA VIDA

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hittade till din blogg och har läst om dina resor. Jag ska till Costa Rica om ca två veckor och det är så inspirerande att läsa om dina äventyr =) Vilka upplevelser och trevliga människor du träffat!

    Tänkte höra om du har några tips? Jag ska vara där i 2 och en halv månad ungefär, inte så mycket planerat mer än att ta det lugnt. Läste att du hyrt lägenhet och även jobbat lite, är det svårt att hitta något sådant?

    Skönt att du kommit på vad du vill göra härnäst!
    Hoppas vi hörs :) /Jenny (jennycarlsson@hotmail.se)

    SvaraRadera