lördag 5 februari 2011

Cornwall Beach

Började dagen med en promenad och plugg! 

Jahopp, idag vart de dags att byta strand, Alex visste någon som skulle ligga i närheten så vi tog vårt pick och pack och satte oss i en taxi, det visade sig att vi kom till ett fett stort all inclusive hotell, vid första anblicken trodde jag typ att det var något palats. SJUKT stort. Iallafall vi fick krånglat oss igenom grindarna och ner till lobbyn, där man tydligen skulle betala 400kr per skalle för att komma in. Även om det är den finaste stranden i VÄRLDEN, så betalar man inte 400kr, vi sa snällt att tyvärr, vi visste inte att det kostade så mycket och gick skamset därifrån. Vi tog oss istället in till stan och stranden som ligger nästan bredvid Doctors Cave, den hette Cornwall Beach. Nästa lika vacker, eller ja, det får man väl säga att den var! 
Där spenderade vi hela dagen, tog en lätt lunch och nu är vi hemma. Ska nog ut en liten sväng ikväll och kolla läget, men IMORGON, vet ni vad jag ska göra då? IMORGON - ska jag vara med och hylla Bob Marley, det är nämligen hans födelsedag och de har en tillställning i hans hemby, uppåt bergen. Förhoppningsvis kommer sönerna att vara där, det skulle tydligen vara ett väldigt ståhej, med artister från överallt och så vidare. DET kommer att äga galet mycket! Längtar ihjäl mig. Snacka om bra timing med hans födelsedag!

Nu ska jag nappa lite, för att sedan fixa mig för utgång!



Japps, det är så vi chillar på Jamaica!
Plugget kallar märkte jag visst.. Får nappa en annan dag!

One Love
Hakuna Matata
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar