fredag 4 februari 2011

Downtown Montego Bay

Jag har glömt att nämna att de har vänstertrafik här. Vilket innebär att det är fett läskigt att åka bil.
Iallafall, idag har jag spenderat mestadels av dagen framför datorn, med att plugga. Började med en morgonpromenad, utmed det karibiska havet, det var inte fel alls...

Efter en stund av pluggande, bestämde vi oss för att dra till downtown Montego, bara för att se hur där såg ut. Jisses, vad folk skulle sälja. Jag som tycker att det är jobbigt typ i Turkiet när alla ska sälja saker, men jisses! Vi gick till ngt litet marknadsområde och det var verkligen helt sjukt! Under fem minuter var det nog 10 tjejer som frågade om jag ville ha flätor... Nej tack, det är bra och så ett megasmile. 

Vi tog lunch på någon lokal restaurang och vandrade sedan neråt stan, DAMN det var intensivt. Folk från alla håll, det är en liten stad - men så stressad som man kände sig, var helt sjukt. Det var också liksom fräck, för jag var den ända vita människan där vi gick. Har aldrig vart med om det innan, jag kände mig lite som en apa i en bur, på ett zoo. Alla kollade så ögonen ramlade ur. Blond vit tjej på gatan! Haha jag gick mest o småskrattade. Som jag sa, stan var inte så mkt att ha, vi mest gick runt o försökte undvika att bli påhoppade av försäljare. Riktigt intensivt- En timme och vi gav upp. Vi åkte o handlade lite snacks o drog hem.

För min del blev det lite mer plugg, innan vi lagade mat. Eller ah, varma mackor! Dessutom insåg jag att jag köpt en kokosnöt, som jag hade fått för mig att jag skulle öppna- HUR? jag började med en gaffel.. Näe.. Sedan hittade jag en skruvmejsel för att banka igenom hålen på toppen så vi kunde hälla ut kokosvattnet. Undertiden det rinner ut, säger jag på skäkmt, Hah! Om vi hade rom skulle vi kunna göra hemmagjord pina colada, just då inser jag att vi både har rom, ananas, grädde och socker. Sagt och gjort, jag gjorde oss två HELT hemmagjorda pina colada. Och, de blev faktiskt helt okey, med tanke på att de var helt och hållet gjorda av naturliga ting. Sen kom jag till den roliga biten när jag ska öppna denna kokosnöt. Jag letar fram en stekpanna och slår fasen i mig sönder nöten. HAH! Jag äger! NOMM NOMM!

Nu blire sängen! Imon blire stranden! 





Hakuna Matata
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar