tisdag 15 mars 2011

Another awesome day

De underbara dagarna börjar rulla in som på räls nu. Igår var det en lika underbar dag. Vi var hemma på förmiddagen, fram till 12tiden ungefär. Nora sysselsatte sig med att göra tvätten, gullig som hon är och jag pysslade med datorn, haha. MEN jag städade faktiskt inne också, bar ut sopor och sopade golvet! Så lite gör jag faktiskt. Sedan kom Melissa och hämtade oss för att köra ner till stranden. Galet varmt, som vanligt och vi hittade en plats under en palm för oss och lilla Luna. Vi tyckte att de passade bra med en "passionfruit margarita" och det var alldeles precis vad vi behövde i denna värme! Sanden är alltså helt omöjlig att gå på, det är springa för livet (ja, nästan) eller ha flipflop på siog när man går i. Den är hetare än jag vet inte vad, det gör till och med ont att lägga sig på sarongen, så jäkla varm är sanden. Efter en stund kom Ashleigh också och det blev en mycket trevlig dag av det hela, vi drack ett par öl och bara tog det lugnt. Avslutade på Las Gemelas runt 6tiden. Då drog vi hem, jag lagade min mat (Skar grönsaker och gjorde dipp - haha) Och sedan somnade jag i lagom tid (halv 9-9) framför Ghost Whisperer och Greys Anatomi. 

Har drömt så konstigt inatt så att det är inte klokt. Den är så komplicerad och konstig att jag inte ens kan förklara. Jag var ute och red, med min första ponny Charm. Det var snöstorm och jag var jagad, jag vet inte varför eller av vilka. Jag hade massa colones i mynt (costa ricanska pengar) i min ficka. Jag var i Sverige. Sedan helt plötsligt står vår före detta granne (hemma), Maj (på 88år) och försöker få in en stor svart otroligt vacker häst i en hiss i ett lägenhetshus. (?) Linda Nilsson står där uppe och ska ta emot oss, jag åker före hästen, hissen fastnar och jag börjar skrika på Linda, varpå Linda bara säger, Va i helvete är det för fel på denna hissen och sparkar till dörren och den går upp. Pheew. Efter många om och men, kommer också hästen upp och vi går ut i korridoren (Vart Maj gick är okänt) Alla bara flyger på mig och hästen (och hästen kan även konversera med människor). Uppenbarligen har denna hästen räddat livet på någon, jag vet inte vem. Det framgår inte av min dröm. Så, jaa, denna drömmen var nog det konstigaste jag någonsin drömt. Tror jag. 
Nu har jag just käkat frulle och tänkte ta mig en promenad.. Men det regnar. Inte för att det brukar hindra mig annars, så ska göra det ändå! Melissa kommer senare och vi ska till stranden, om det inte fortsätter regna! 

Många trosor blir det... Haha och detta är inte alla.
(För att relatera till min dröm)
Det var dagens!

Och jag fortsätter mina låtval i Marleys fotspår. Älska är ett skarpt ord, men jag gillar dessa låtar skarpt!
(No shiiiit)


ONE LOVE
Hakuna Matata
Pura Vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar