lördag 5 mars 2011

Thinkin'

Som svar på tal igår, efter mitt senaste inlägg, gick jag ner till stranden. Väl nere väntade jag på Adonay som skulle öppna. (Som vanligt). Jag sätter mig och börjar prata lite allmänt med en av servitörerna från stranden.Visserligen var han lite full och så vidare, men vi babblade på och han sa tillslut, "Du ska veta en sak, jag är full, MEN lyssna här: Du är så otroligt vacker och fin människa, men du är på fel ställe, helt fel ställe. Jag kom hit för 20årsedan, med tanken att hitta en gringa, som kunde ta mig härifrån." 
Det gjorde mig så ledsen att höra, många vill bara härifrån. Och han är inte den enda som sagt så. Många, många, många, vill bara härifrån. Jag fick liksom bekräftelse på mina tankar. Ett semesterparadis, förvisso, och i allra högsta grad en underbar plats, men allting har en baksida och det som döljer sig under ytan gör ont i hjärtat att se. Jag har kommit väldigt nära många av personerna här nere och det finns inte så mycket mer att skriva än att det gör ont.

Nåväl, nu ska jag strax promenera ner till stranden för ännu en jobbdag. Imorgon är jag ledig, så det ska bli skönt. Philip har åkt hem nu, så det är bara jag och Nora igen. Våran toalett vägrar samarbeta och har bestämt sig för att strejka. Jag kan säga som såhär, att det är SJUKT frustrerande. Jobbet är väldigt busy nu, tjänar runt 50dollar om dagen, vilket är kanon bra för att vara här. Detta på grund av att en restaurang har stängts pga någon anledning. Yeye, bra för Las Gemelas.



One Love 
Hakuna Matata
Pura Vida 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar