lördag 23 oktober 2010

Another day in paradise

Då var det fredag igen. Jisses vad dagarna går snabbt. Och jisses vad det är underbart väder. Solsken och blå himmel under dagen o regnmolnen kommer fram under eftermiddagen o det börjar oftast regna fram mot 4-5tiden. Men vad gör det liksom. Då kan man lätt stå ut med regnperioden om den ska vara såhär fin.
Idag hade jag fått för mig att jag skulle ut och surfa igen. Riktigt taggad efter en seg förmiddag o en låång promenad till stranden. Vaxat brädan o var påväg ut. Och där tog det roliga slut. Jag ångrade mig efter cirka fem minuter när jag insåg vågorna inte hade tänkt släppa ut mig dit ut. Och jag tror att det var ett tecken på att jag inte borde vara där ute - märkte jag när jag skamsen tog brädan o gick upp till Amanda o Fifthy på stranden istället. De hade visst lovat galet bra vågor i helgen och allteftersom jag o Amanda satt o kollade insåg jag att jag verkligen inte alls skulle ha där ute att göra. STORA vågor. ÅH vad jag vill lära mig! Det ser så jäkla lätt o coolt ut. Men som man säger, Rom byggdes inte på en dag eller två. Snart såååå är jag där ute o fajtas med boysen. Mohaha. Eller inte - men som man också säger: om man siktar mot stjärnorna når man trädtopparna. Haha! Jag känner att jag har lite lite att komma med idag. Men vill ändå skriva. Sen hörde jag också att det var snöstorm lite här och var igen.. Göteborg till exempel och Stockholm.. Men jag sitter här o svettas... Vad är de för rättvisa...? JAG är trött eller ska man säga lycklig? Både ock säger jag. Gick både till och från stranden idag. Till stranden äre lugnt - från stranden är det 40min UPPFÖR. Nu snackar jag inte lätt lutning utan uppförsbacke på riktigt i 40min. Känns i rumpan nu kan jag säga! 
Näe - nu vare dags att plugga på igen. Snart klar med nästa uppgift också. Gött mos som man säger. 

Hakuna Matata
PURA VIDA!

1 kommentar:

  1. Hade varit kul on du ringde nån dag eller gick ut på skype så man fick prata lite med dej kram mamma

    SvaraRadera