måndag 4 oktober 2010

Hello Florida

Jisses - jag kan inte fatta att jag är här nu! Igårkväll satt jag och frös ihjäl på en balkong i Helsingborg och nu sitter jag hemma hos Michele o Elliot i Tampa. 25-20 grader varmt - nästan Costa Rica värme. Helt fantastiskt.

Iallafall blev det en lyckad utgång i Helsingborg i lördags. Jaa de blev visst en utgång. Haha - men jag o Johan drog hem och lagade makaroner och kollade på Vänner tills det var dags att åka ner till bussen och hoppas att jag skulle komma med! Haha. Kallt var det men Johan var ju med så de va mysigt.
Bussresan på en dryg timme var seg.. blundade lite men kunde inte sova.. Särskilt inte när det gick upp för mig att jag faktiskt var påväg! Väl i Köpenhamn hittade jag check in-kön med en gång.. Fast de blev lite kinkiga för att jag inte hade nåhon biljett ut ur landet... TUR att jag hade den på telefonen!

Säkerthetskontrollen - jo men visst då skulle den där saken som man går igenom såklaaaart pipa - vilket den aldrig gjort innan. Så då fick man ju bli visiterad. Sån tur var hade jag ingen bomb eller liknande på mig. haha!
Förresten - Får killar visitera tjejer? NÄE de har de aldrig fått innan. 

Sitter på flygplanet o är super exalterad och tror dessutom att jag ska kunna sova.. Hah! Där gick jag bet. Eller jag sov nog faktiskt någon timme..dock inte sammanhänagnde. Men fick ha lite House-maraton.. de gick bra. Fick mat som var helt okey osv.. Väl framme i Newark hade jag 45 min på mig. Ta ut väskan - säkerhetskontroll - tillbaka me väskan - gå väääldigt fort till gaten som såklart var så långt bort man kan komma. Skojar inte. Men SÅKLART har de ändrat gaten. Till vart? JOO men självklart andra sidan flygplatsen. Benen på ryggen och gå foooort! Hann med iallafall och spenderade tiden med Djävulen bär prada. Funkade. Väl framme i Orlando o ska hämta ut väskorna inser jag att där är rätt stort. 
Jag inser också att inte har Micheles nummer. Men de löser sig.. Och jaa de gjorde de. När jag tagit väskan och började vandra så sprang jag rakt på henne! GALET skoj att träffa henne igen. Sjukt att de va i Costa Rica sist liksom. En och en halv timme i bilen och vi var framme vid deras lägenhet. Jääättemysigt! Och vägen hit..? WOW amazing!
Och vet ni vad? Här är varmt!

WOOP WOOP!

Somnade typ när vi kollade på film efter maten - kyckling file med smält ost - grönsaker och "stuffing" som man visst äter på thanksgiving. Redan lite mer erfarenhet! WOHOO! Check! 
OCH btw jag sover bredvid en fågel. Haha. DET NI! Den skriker ibland så man blir livrädd. Men den sitter i en bur. PUUH! Insåg att jag inte sovot på över 40h och att det nog var dags när jag somnade sittande i en fåtölj. Haha. Men nu vakna jag tidigt som gatan bara för det. 06.06 på morgonen. Yeey! haha. Ska promenera runt lite tänkte jag! =)

Dröjer långt om LÄNGE innan jag kommer ha på mig en sån jacka och frysa SÅ mycket!


Johan är en finis!

Powerwalk in Tampa/Clearwater. NU!

Ciao
HAKUNA MATATA
PURA VIDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar