onsdag 13 oktober 2010

BACK in paradise!

JAG ÄR TILLBAKA!
Aldrig har jag tyckt att det var så underbart att svettas. (Härlig inledning va?)
 
Aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Helt seriöst. Eller jo - när jag tog studenten!
Aldrig har bussresan varit så lång mellan Quepos o Manuel Antonio. Aldrig har jag suttit på en buss i 4timmar och lett. Aldrig har jag vart så lycklig. Hoppar av bussen vid stranden runt 7 tiden igår kväll - händerna och hela kroppen skakar. De lyser från restaurangen och jag hör musiken. Jag är hemma. Rasta kom o mötte mig o hjälpte mig med mina väskor och inne på restaurangen väntade alla. UNDERBAR känsla och mina händer kunde inte sluta skaka och mina kinder gjorde bara ondare och ondare - kunde inte sluta le. De bara skrattade åt mig och sa "You look soo happy". Hell yeah. Pure hapiness. Sprang ner på stranden - doppade fötterna i det jumma vattnet och ville egentligen bara skrika rakt ut av lycka! 
Skulle ju möta Amanda o Cosi vid deras lägenhet men fastnade som vanligt på Las Gemelas. Det stället är djupt beroende framkallande och man kan sitta där och bara njuta av stämningen - MUSIKEN - och såklart bara positiva vibbar och personalen. ÅH! 
Efter många om och men kunde jag iallafall slita mig och åkte till Amanda o Cosi som vart lite oroliga även om de misstänkte att jag var på Las Gemelas. Fick en pratstund och sen fick jag låna deras lägenhet över natten och ska göra det nu tills jag hittar någon egen lya! Dagen har varit galet varm och de påminner nästan om sommar perioden här. Riktigt underbart svettigt. LOVE IT! Värmen alltså! Har faktiskt brännt mig lite granna idag på skinkorna o baklåren - men lite stekt fläsk har väl ingen dött av. HE HE.
Jag o Amanda har iallafall bara chillat dagen lång på beachen och avslutade såklart på Las Gemelas med lite middag och även lite spanska lektion! Inte illa pinkat!
Imorgon på morgonen ska jag jaga lägenhet! Chillidill som man säger. 
SOVA SNART - Värmen tar på krafterna =)

HAKUNA MATATA
PURA VIDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar