onsdag 27 oktober 2010

Trabajo

Jobbat hela dagen idag - vilket faktiskt inte var helt fel. Har regnat mer eller mindre hela dagen och de har vart riktigt mycket på restaurangen! Sprungit som en jojo hela dagen. Bra pengar blev det idag med. (Läs BRA pengar i Costa Rica under lågsäsong). Tjänade 17000. Riktigt nice. Mycket dricks blire. Alla skojar om det hela tiden. Att jag jobbar där och drar in alla pengar till dom - det är inte sant. Men de skojar om de hela tiden och tycker helst att jag ska jobba i Bikini! Hahah. Det hade vart något - servera mat i bikini. MYCKET skämt o inget allvar! Men skoj äre. Jag älskar att springa runt o prata svengelska-spanglish språk. Träffar folk från så många olika platser och jag bara äälskar det! 

Efter jag slutat sjönk jag ihop på en stol i ett hörn och drack en Corona samt pluggade spanska och pluggade mitt vanliga plugg. Så avslappnad miljö att man bara inte kan lämna. Jag bara älskar platsen. Ofta man är på ett ställe i 8 timmar och sedan vill stanna kvar. Helt sjukt. Jag har sagt det innan - men stället är beroendeframkallande. På riktigt. Iallafall så kom jag till lägenheten nu och ska chilla lite för att sedan plugga vidare. Chupp chupp!

Hakuna Matata
PURA VIDA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar