onsdag 20 oktober 2010

Puerto Viejo

Life is solo good!

Och vi kom faktiskt iväg till Puerto Viejo. Senare än planerat.. Men äre ticotime så äre ticotime!
Vi lämnade väl Quepos runt 9tiden iallafall. Och inte visste vi vilken galen bilresa det skulle bli. Inte för att det hände något.. MEN galnare chaffis finns INTE! Gaaalet vad han körde. Och för er som inte vart här så kan jag säga som såhär. Vägarna är INTE som E6an hemma direkt. Det är upp och ner hit och dit med betoning på bägge hållen. Rena rama berg och dalbanan även om man kör som man ska. Denna herren som körde - körde inte som man ska. Inte det minsta. Men vi tog oss levande dit och levande hem. 
På något vänster lyckades jag fixa på mig feber lagom tills vi var framme i Puerto Viejo. Skumt men sant - så där satt jag i bilen och huttrade medan de andra svettades. Ashleigh hade såntur var med sig någon sorts tabletter och febern gav sig lagom tills vi tuggat i oss lite mat. Sedan började den intressanta jakten på boende. Här kan vi snacka ironi. Dessutom började det regna. Och jag ljuger inte när jag säger att vi letade på säkert 20ställen- Allt var fullt. ALLT! Det slutade med att vi hittade ett hus som vi kunde hyra för 200dollar per natt. 200DOLLAR PER NATT. Det betalar jag för en månad här hemma. Men aah. Visst. Vi kunde ju inte sova i bilen liksom! Så så fick de bli!
Måttligt irriterade kom vi tillrätta o duschade innan vi drog ut för att äta. Det blev en mysig restaurang men vi fick nog vänta på maten i över timme vilket gjorde allting ännu segare me tanke på MÅNGA timmar i bil. Haha. Vi drog ut till en bar en sväng men insåg snabbt att vi var rätt trötta och drog oss tillbaka. 
Lördagen spenderades på stranden - även om vädret var rätt tråkigt så var det gött att bara ta de lugnt. Och riktigt mysig liten by detdära! Frammot eftermiddagen började dock regnet ösa ner och vi drog oss till en bar och tog en kopp kaffe o tjötade med ett gäng tjejer en stund innan vi drog oss downtown för att käka! Sedan gick jag och släpade runt på Rasta som gått och druckit hela dagen och var allmänt lite för full. De andra åkte hem men jag fick kämpa med att gå runt med honom och han skulle prata med varenda människa o grejs. men aah det var rätt skoj faktiskt. Avslutade med ett samtal på säkert (skojar inte) två timmar om rastafari med en jamaican som sålde smycken. Det hade garanterat vart jätteintressant - men de snackade pattoa eller pattwa eller aah - det som de snackar på jamaica och fattar inte så mycket mer än vartannat ord typ. Men det var intressant. Iallafall så efter många timmars slöande kom vi tillbaka till huset. De andra kollade på teve och vi skulle egentligen gå ut men vi insåg snabbt att de inte kom på fråga. 
Måndagen vaknade vi alla hyfsat tidigt och bestämde att lämna vid 11tiden efter frukost. Sagt och gjort. Men vi stannade på lite fina platser här och där och tog kort. Käkade lunch/middag på en sjukt stor shoppingmall i San Jose och yrade runt i Jaco i över en timme och letade efter Williams kompis. Haha. Det var kinda funny med. TILLSLUT kom vi levande till Manuel Antonio. Synd att vädret har sugit lite och att allting var så fullbokat - annars har det vart mycket nice! Vill def åka tillbaka dit men med lite mer framförhållning och planering! Idag har jag bara chillat på stranden med Ashleigh o Erica samt träffat Rachel som kommit tillbaka. Jag har också läst lite...
LIFE IS GREEAAT!

HAKUNA MATATA
PURA VIDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar