söndag 3 april 2011

DisneyWorld, Orlando. Pics

... Som sagt. 
Jag kom till Orlando cirka 2-3 timmar efter att jag egentligen skulle varit där. Jag insåg då att jag glömt att ge Christa min flyginformation. Oooops. Hon skulle hämta mig, har inget nummer, ingenting som gjorde att hon skulle kunna veta vart jag var. Mer än på Orlando flygplats. Och om ni någonsin varit på Orlando flygplats, så vet ni, men jag fick iallafall reda på att den är fett stor. Skojar inte, Galet stor. På något vänster lyckades jag ha en sån väldans tur att jag stod och kollade ut på alla bilar som åkte förbi och ser av en slump Christas bil, och i samma stund kollar hon rakt in, tvärnitar och vinkar glatt!

- "I love you, But IM gunna kill you!" det var vad hon sa. HAHA, hon hade cirkulerat runt där i flera timmar och mellan alla de olika terminalerna. Hon kan Orlando flygplats utan och innan nu. Haha, stackaren. Jag hoppar in i bilen och hon frågar: Vart ska vi? - Till något Hilton, svarar jag. Hon bara JAG VISSTE att du skulle säga så, du vet att det finns ungefär 50st Hilton i Orlando va? Haha, Oooops. Iallafall skulle det finnas vid Florida Mall. Vi åkte till första och fnissade fram att vi nog skulle vara här. Vi hade fel. Vi upptäckte att det var cirka 15min därifrån. Inte såå farligt! Vi köpte med oss Coronas och Italiensk mat till hotellet, käkade och drack öl. Vi fick för oss att gå till en bar i närheten, sagt och gjort. Vi gick in och tog varsitt glas rött och tjötade, de kom fram en skum snubbe från Venezuela, han betalade alla våra drinkar, eller alla och alla, men ah, två glas vin och två shots.
En rolig sak hände sen, eller jag tyckte de va skoj. Jag gick ut och skulle ta lite luft.
Hör bakom mig.. " ooooh mamacita rica, vamos a casar"
Jag skrattar till och vänder mig om. "Vad skrattar du åt? Kan du spanska?" Jag kollar på honom, ler och säger: JAA, tänk för att jag kan det!
Han var från Peru och hans kompisar var också därifrån någonstans. Folk blir alltid lika chockade när jag förstår och kan prata spanska. (Killen sa förövrigt, "Du är het, kom så gifter vi oss" Typ.. Svårt och översätta exakt, men ah.) Så stod där och snacka spanska en stund, fett skoj!
Efter ytterligare några timmar, var det dags att dra vidare. När vi senare gick tillbaka till hotellet, kunde jag inte bestämma mig om jag ville äta på Donken eller inte. Vilket gjorde att det såg ut som att jag vinglade som fasen. Efter att jag belat klart bestämde jag mig för att INTE äta. Vi gick mot hotellet och plötsligt stannar polisbilen framför oss. - Vadfan håller ni på med? En arg polis sticker ut huvudet. Jag har försökt ropa på er tre gånger!
- Eh, eh, eh... Va?? Vi är påväg hem, vi bor precis här..
- Har ni druckit..?
- Eh.. ehh... Aaaaah. (klockan är runt 3 en torsdagnatt)
 Och vi visade ID.
- Vart bor ni? Bor ni här? har ni nycklar? Jag vill inte se er ute igen! Ni vet väl att detta är ett farligt område?!?
- Eh, jaa, näe, men aah, vi bor precis här. Nycklarna är här...
Christa säger, " If you see us again, please arrest us", han svarar: "I will!"
Sir, YES SIR!

Vad fan hände där liksom? Vi hade inte gjort någonting. Yeye, poliser alltså..

Vaknade 4timmar senare, inte vildt så fnissiga. Sakta men säkert blev det en dusch och frukost, för att sedan möta upp Christa kompis, Heather, vid Disneyworld.
Det var verkligen en häftig upplevelse (och jaaa, jag är barnslig) MEN, det var en häftig upplevelse. Allting såg ut precis som i alla tecknade filmer och det var väldigt mysig stämning, mysig musik. Solen strålade och vi hade verkligen en kanoooondag! Efter en hel dags promenerande, insåg vi att klockan blev mycket och vi drog oss till Florida Mall, för lite sista minuten-shopping, fick tag i vad jag behövde, skyndade till Subway och tog en sub och skyndade sedan till flygplatsen.

Snabbt och smidigt och satt äntligen på flyget hem. Mycket turbulence och ingen sömn, men men. Landade i ett soligt Frankfurt och spenderade några timmar halvsovande framför vänner på golvet, innan jag Äntligen fick komma hem.

Det var de storyerna för de sista dagarna på min resa.


















Yes, det var det. NU ä jag färdigt uppdaterad här. 

ONE LOVE
Hakuna Matata
Pura Vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar