onsdag 6 april 2011

Sis is havin' a babyBoy!

Oj oj oj, igår fick Amanda mig att börja kolla på One Three Hill. Vafan skulle det vara bra till? Det slutade med att vi kollade på det fram till typ... Halv 2, kanske?
Ivartfall så var det mysigt! Vaknade väl runt 8 idag, käkade frukost och kollade ytterligare några avsnitt av One Three Hill. Mamm kom och hämtade oss runt 11tiden, dags för ultraljud för Amanda o hennes mage. Nyfikenheten tog över och det blidde en liten pojke! Kommer skämma bort han fett mycket och han kommer bli den sötaste ungen i världen! 
Efter detta, drog vi oss neråt staden och käkade thai-mat (igen) haha, lika gott som igår! Mamma började jobbet och jag promenerade bort till mormor och morfar. Där vankades det våfflor i mängder och kaffe. Costa Ricanskt kaffe, nom nom! Sjukt skoj att se dem igen, välbehållna och friska trots morfars 89 år och mormors 81år. (i år). 
Efter en powernap på deras soffa tog jag på mig lurarna och vandrade ner till stranden och runt en sväng. Kylan biter i kinderna och småregnandet gör det inte mindre kallt. MEN, jag kollar ut över ett grått hav, med en ljusgrå himmel, brunt gräs och en massa tång. Drar in havslukten och känner att jag är hemma, jag är lycklig av att vara hemma. Jag behöver inte klarblå himmel, turkost vatten, vit sand och palmer för att vara lycklig. Jag har lärt mig att uppskatta Sverige så otroligt mycket det senaste och jag kan med säkerhet säga att jag är lycklig här hemma. Jag menar inte att jag har något emot turkost vatten, blå himmel, vit sand och palmer, jag ÄLSKAR det, men det behövs inte för att göra mig lycklig! 

Promenaden tog slut och pappa kom och hämtade mig, så nu sitter jag hemma igen. Tänkte plugga lite, om jag orkar! KLART att jag gör. 

-----------------------------------------------------------------------------

En dikt som min morfar alltid brukar läsa, som jag gillar lyder:

"Tänker man, kan man av misstag råka befatta sig med, 
obehagliga saker som bör lämnas i fred.
Saker som att man en gång dör, det ska man blunda för.
Öppna ängsliga ögon, går absolut inte ann, 
konsten att blunda energiskt är, vad som skapar en man"

Mysan håller koll i fönstret.
SNÖ!


Anso på "Royal Thai" 

På promenad genom stán.
promenad till morfäderna
Öppen spis, hos mormor o morfar.
Detta gör mig lycklig, blått eller inte.
Videkisarna kommer, är det ett vårtecken?
 Gårdagens inköp. Älskar mina jeans.

Nu, plugg!

One Love
Hakuna Matata
Pura Vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar