lördag 2 april 2011

Coldblooded murder

Herregud.
Vet ej vart jag ska börja. Det är hänt så otroligt mycket sjuka saker de senaste två veckorna. Jag har helt enkelt inte haft en syl i vädret att kunna förklara allting. 

Kom just hem till Sverige. Ätit middag med Mamma, Amanda o Farmor. Amanda och Anso mötte upp mig på flygplatsen, SJUKT underbart att se dom! Så nu sitter jag på mitt lilla rum och tänker tillbaka på de två senaste veckorna. Det är så sjukt, jag vet inte vart jag ska börja. 

Ska göra en så kort version som möjligt. Det började redan på poolpartyt. Någon tog min kamera, det har jag berättat. Samma kväll försvann också skor och plånböcker till kompisar hejvildt. Samma helg, blir en kille knivhuggen på Republic, 4 ggr. Detta skedde av ingen mindre än mannen, myten, legenden. Ja ni vet ju vem han är. Det var en "olyckshändelse". Som jag också skrivit var det någon som försökte ta min väska senare ute på kvällen då vi hade poolpartyt. Jahopp, vecka flyter pa och jag är inne på min sista vecka. Ladies Night Onsdag och sen, drar helvetet igång. Onsdag jväll, är det någon som får för sig att kidnappa Luna, Melissas och Jasons hund. Bara för skojjskull och för att kunna pressa Melissa på pengar. Hon jagade dem i typ 4 timmar och 500 dollar och en Iphone fattigare, kastar de ut hunden genom bilfönstret och drar. HURFAN är människor funtade? Melissa kommer till oss morgonen efter och gråter floder. SÅ jävla SJUKT!
Jag, Melissa och Nora har också fått reda på äckliga fakta om två personer här. Vilkas flickvänner är två nära vänner till oss tre. Information som man inte vill ha som kompis till flickvännerna. Lojala som vi är (och är uppfostrade att vara, eller som man är, iallafall i Sverige eller the US), men uppenbarligen var det ingen bra idé i Costa Rica. Jag visste att det var en dum idé, men vi hade alla tre svårt att ens se dessa tjejerna i ögonen utan att berätta. Så vi berättade detta som vi fått reda på av säkra källor. 
Detta resulterade i att Melissas bilfönster blev söndertrasade med en MACHETE, tre jävla puckon (URSÄKTA, men verkligen, hur NORMALT är detta??) Tre killar står och viftar en MACHETE framför näsan på Melissa. En tjej, tre killar. Bara det, VADFAN är det? Jag och Nora var livrädda och gömde oss på toan. Galna jävla människor. Hotade oss alla till livet och sa att vi skulle dra härifrån eller att det skulle gå illa för oss. Och jag tror dem. Sjuka människor.(Förlåt om någon nu tar åt sig, men jag nämner inga namn och ingen vet vem jag snackar om. Dessutom får jag skriva vad jag vill här. Bara en snabb inflikning.)
Så, vad händer sedan? Inte mycket vi fick hem Jason och två andra snubbar som satt med oss hela natten. Ingen sömn. Livrädd. Satt och hyperventilerade och stirrade in i väggen hela natten. Dagen efter chillar vi, tills vi kommer på att deras granne har en pool, vi drar dit, dricker öl och solar och badar. Sjukt nice att skingra tankarna lite. Men sen kom mörkret och rädslan var där igen. Jason lagade mat, kyckling fajitas och grönsaker, fett gott. Sedan gjorde vi inte mycket alls, låg vaken och stirrade i taket och lyssnade efter ljud hela natten igen. Inget hände. 

Lördag bestämmer jag och Nora oss för att vi ska dra. Vi åker hem o packar ihop våra saker, städar ut lägenheten och säger hejdå till grannarna. Åker ner till Qupeos och sover hos ett par kompisar där. Lite mer sömn där iallafall. Söndag morgon kommer Melissa ner med en bil och vi kör mot Panama.

Skriver om våran tripp till Panama i morgon. Sjukt trött, men envisas om att vända tillrätta på dygnet. Svårt, med tanke på den lilla sömn jag har fått det senaste...
Sammanfattning på det ovan, galenskaperna kommer inte sluta innan det händer något och det är vansinne. Hela jävla stranden hatar mig och det suger att jag inte ens fick chansen att säga hejdå. Men o andra sidan, om de hatar mig nu, för att jag "har gjort" detta, så är det inga människor som jag vill ha i mitt liv heller. Det är sorgligt. Det finns dock en del personer jag kommer sakna. Även om man inte vet om de är fake heller. EN sak är jävligt säker, MELISSA kommer jag sakna som fan! You're retarDED, but I love you! Nora, vi ses snart och saknar dig redan med. Har vart fett bra att bo med dig. Är evigt tacksam för att vi har kommit så nära varann igen. 

Om man skulle snarka lite nu kanske.. JOJO!





One Love 
Hakuna Matata 
PURA VIDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar