måndag 4 april 2011

Gettin' it done

Sov visst till 11tiden idag med..
men hittills har jag varit duktig och tagit tag i skolan igen (har inte ens vart inne på deras hemsida de senaste tre veckorna) vilket betyder ett stort steg för mig. Go Jossan. Sedan har jag också fixat min obetalda Telenorräkning och hoppas att mitt abonnemang startar snarast, då jag känner mig smått handikappad utan den lilla mobilen. Det är konstigt hur beroende man är av den här hemma och att man inte bryr sig ett himla dugg om den där borta. Antar att det är det enda sättet att få tag på någon här. Inte så att, jaa, vi ses på stranden imorgon.. haha, lite skillnad. 
Lite kallt måste jag säga att det är, fast det är friskt och soligt! Underbart! Ska strax ut på min lååångpromenad, och det ska bli skönt och komma in i riktiga rutiner, slippa missa tre nätters sömn för att man är rädd för en galning med machete, äta regelbundet och bra, fest endast på helgerna, knappt det. Motionera varje dag, plugga, söka jobb, söka lägenhet. Starta det riktiga livet, som man så fint säger. Inte för att livet där nere är overkligt.. Eller för mig är det det. Inte för de som lever där och det är fel att säga att det inte är riktiga livet. Men för mig är det så långt ifrån det "riktiga livet" som det kan komma. Jag kommer lätt, utan tvekan, att åka tillbaka, men på semester, 3 veckor, max. Har sett paradisets baksida, och hur det är att leva i ett semesterparadis. Det är inte så charmigt som det låter. 

Ohwell, NU tror jag att jag ska ta tag i min motion. Ut i skogen blire, kanske får se en och annan älg, vem vet. Det hör inte till vanligheterna, änsålänge! Haha.
Tjupp tjupp, 

One Love
Hakuna Matata
Pura Vida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar