tisdag 15 september 2009

120km förbi en häst? NEJ!

Folk är tamigfaen dumma i huvudet! Nåväl, inte alla, men många. Jag tycker iallafall att man som bilförare saktar ner farten när man kör förbi en häst och ryttare på en väg. Är jag konstig som tycker det? Jag ser det som sunt förnuft, men det verkar inte som att alla har den "begåvningen", att tänka. För även om man inte gillar hästar, så utsätter man ryttarens säkerhet något fruktansvärt också! Kör en bil förbi, väldigt mycket fortare än den borde och hästen skulle bli rädd, kanske inte just för bilen, men får något i diket eller vad som helst, så slänger den sig ut i vägen, vilket gör att både bilföraren, ryttaren och hästen kan skadas mycket allvarligt, även bilföraren, då hästar faktiskt är stora djur (!!)
Så snälla, tänk på det! Självklart behäver man inte stanna eller krypköra förbi, men sakta ner ordentligt och va uppmärksamma! 
Ah, iallafall, igår när jag red på en kompis häst (för hon hade stukat foten) så red rätt mycket på vägen, hästen var inte 100% trafiksäker och jag fick faen hjärtklappning några gånger, särskilt eftersom hästen kollar på allt annat också och blir rädd för allt. Därför mitt förgående utlägg! Annars gick de bra!
Kom hem, fixa nästa krake och iväg till Lisa och rida! De gick finemang! Han är så snygg, Keyen!
Nu: Frisören, klipp&sling. Wish me luck.
 
Laterr

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig!

    Minns när jag hade häst och folk gasade på när dom körde förbi så otroligt irriterande.

    SvaraRadera